نخست‌وزیر ارمنستان در دیدار ظریف عنوان کرد؛

علاقه‌مندی ارمنستان نسبت به افزایش همکاری‌ها با ایران در حوزه‌ انرژی

علاقه‌مندی ارمنستان نسبت به افزایش همکاری‌ها با ایران در حوزه‌ انرژی
سه شنبه 7 آذر 1396 - 16:38

نخست‌وزیر ارمنستان در دیدار ظریف با بیان اینکه برای مناسبات با ایران اهمیت ویژه‌ای قائل هستیم، گفت: علاقمندیم همکاری‌ها در خصوص انرژی و سایر موضوعات اقتصادی و همکاری در مناطق آزاد ارمنستان و ایران را افزایش دهیم.

العالم - ایران / سیاسی

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در پاسخ به دعوت همتای ارمنی خود صبح امروز (سه‌شنبه)‌ در رأس یک هیأت سیاسی و اقتصادی وارد ایروان شد، در ادامه رایزنی‌ها با مقامات این کشور با «کارن کاراپتیان» نخست‌وزیر ارمنستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

کارن کاراپتیان نخست‌وزیر ارمنستان در این دیدار اظهار داشت: برای مناسبات با ایران اهمیت ویژه ای قائل هستیم و علاقمندیم همکاری‌ها در خصوص انرژی و سایر موضوعات اقتصادی و همکاری در مناطق آزاد ارمنستان و ایران را افزایش دهیم. روند صادرات و واردات دو کشور رو به افزایش است و ما آمادگی داریم که شرکت‌های ایرانی بتوانند از طریق ارمنستان از منافع اتحادیه اوراسیا بهره‌مند شوند. برای انجام طرح‌های ترانزیتی نیز آمادگی داریم.

ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران هم ضمن تشکر از ارسال پیام‌های تسلیت در حادثه زلزله کرمانشاه توسط مقامات ارمنی اظهار داشت: مناسبات اقتصادی دو کشور باید بیش از پیش افزایش یابد. مناطق آزاد می‌توانند این فرصت را برای افزایش همکاری‌ها مهیا کنند.

وی همچنین بر لزوم رفع آلودگی رودخانه ارس تاکید کرد.

ظریف با اشاره به حضور هیات اقتصادی همراه اظهار داشت: شرکت‌های حاضر در همایش تجاری از بهترین‌ها هستند و آمادگی دارند تا همکاری‌های دو جانبه اقتصادی و تجاری را بیش از پیش گسترش دهند.

نخست وزیر ارمنستان در خصوص رفع آلودگی ارس نیز گفت: گروه کاری رفع آلودگی رودخانه ارس در این خصوص اقداماتی انجام داده که گزارش آن را در نشست کمیسیون مشترک اعلام خواهیم کرد.

ظریف همچنین امروز با ادوارد نعلبندیان همتای ارمنی خود دیدار و ابعاد مختلف مناسبات دو کشور را بررسی کرد.

شرکت در همایش مشترک تجاری ایران و ارمنستان به همراه وزیر خارجه ارمنستان از دیگر برنامه‌های ظریف در ایروان بود.

بهرام قاسمی سخنگوی دستگاه دیپلماسی روز گذشته از سفر ظریف به ارمنستان خبر داد و اعلام کرد: محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به دعوت همتای ارمنی خود روز سه‌شنبه به ایروان سفر و با مقامات این کشور از جمله رئیس جمهور و نخست وزیر ارمنستان دیدار و در خصوص راههای گسترش روابط دو جانبه و سایر مسائل مورد علاقه گفتگو خواهد کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها