خوش‌خیالی نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی:

قطع گاز مشکل اقتصادی دارد و نه سیاسی

قطع گاز مشکل اقتصادی دارد و نه سیاسی
سه شنبه 5 ارديبهشت 1391 - 04:09

نخست وزير رژيم صهيونيستي در نخستين واکنش به تصميم مصر براي لغو توافقنامه صادرات گاز خود به فلسطين اشغالي مدعي شد که «ما فکر نمي کنيم که اين مساله ناشي از بحران سياسي ميان طرفين و زاييده تحولات سياسي مصر باشد، بلکه اين تصميم صرفا نتيجه اختلاف شرکت وارد کننده گاز و دولت عبري است.»

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی العالم، نتانیاهو خاطر نشان کرد که «ما نیازی به واردات گاز از مصر نداریم و خودمان میدان های گازی داریم که می تواند اسرائیل را در زمره بزرگترین کشورهای صادر کننده گاز در جهان تبدیل کند.

سخنان این مقام رژیم صهیونیستی در حالی بیان می‌شود که وزیر امور خارجه‌اش هم‌زمان با اعلام خبر قطع صادرات گاز گفته بود که این پیانی ناخوشایند در شرایط فعلی به شما می‌رود.

نخست وزیر دولت عبری در حالی این ادعا را مطرح می کند که براساس توافق سال 2005 اسرائيل و مصر که ارزشی بالغ بر 2.5 ميليارد دلار داشت، مصر بيش از 40 درصد از گاز مورد نياز تل‌آويو را با بهايی اندک و به مراتب پایین تر از نرخ جهانی تامين می‌کند.

از زمان انقلاب مردم مصر و سرنگونی حسنی مبارک در این کشور، خط لوله انتقال گاز به فلسطین اشغالی بیش از 14 بار مورد حمله قرار گرفت و منفجر شد. این حملات که در برهه‌های مختلف روی می‌داد عملاً این رژیم را با بحران‌های متعددی رو به رو کرد، به خصوص آنکه بیشتر گاز وارداتی از مصر در نیروگاه برق شهر عسقلان مورد استفاده قرار می گرفت.

برخی منابع البته گفته‌اند که آمریکا و برخی کشورهای اروپایی در حال رایزنی با مقامات مصری هستند تا بلکه جریان گاز بار دیگر به فلسطین اشغالی باز شود و این امر با اندک تغییراتی در قیمت‌ها قابل دستیابی است.

این گمانه‌زنی‌ها در حالی صورت می‌گیرد که برخی منابع خبری گفته‌اند رژیم صهیونیستی برای تامین گاز مورد نیاز خود به سراغ قطر رفته و سران دوحه نیز اعلام آمادگی کرده‌اند تا جای مصر را پر کنند. 

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها