قائم مقام عمل اسلامی: عراقی ها با استقرار پایگاه نظامی آمریکا مخالفند

قائم مقام عمل اسلامی: عراقی ها با استقرار پایگاه نظامی آمریکا مخالفند
يکشنبه 12 آذر 1396 - 21:06

'حسن الاسدی' قائم مقام سازمان عمل اسلامی عراق تاکید کرد: عراقی ها به هیچ وجه خواهان استقرار پایگاه نظامی آمریکا در کشورشان نیستند و با این امر مخالفند.

العالم - عراق

وی روز یکشنبه در شهر کربلا در مراسم دانش آموختگی نیروهای انصار امام حسین (ع) وابسته به سازمان الحشد الشعبی عراق گفت: مردم عراق ثابت کردند که خود بهترین و قوی ترین ارتش جهان برای درهم کوبیدن تروریسم را در اختیار دارند. 

وی گفت: استقرار نیروهای آمریکایی در عراق که هر روز نیز بر تعداد آنها افزوده می شود، در راستای هدف آمریکا برای باقی ماندن درعراق است. 

به گفته وی ، هم اکنون 8 هزار و 400 نیروی آمریکایی در مناطق شمالی و غربی عراق و در پایگاه های ثابت و موقت در نقاطی مانند القیارة، حمام العلیل، اربیل، دهوک، سلیمانیه، کرکوک، عین الاسد، قامشلی، ربیعه، الحبانیة، اسپایکر و فرودگاه بین المللی بغداد مستقر هستند. 

قائم مقام سازمان عمل اسلامی عراق گفت: اقلیم کردستان عراق با توجه به شرایط مساعدتری که آمریکایی ها در آن دارند، شاهد حضور پرتعدادتری از آنهاست درحالی که سایر استان های عراق خواه با اکثریت شیعه یا اهل سنت، مردم و نیروهای مسلح محلی، ادامه حضور آمریکایی ها را اشغال کشورشان تلقی می کنند. 

در هفته اخیر بحث های فراوانی درخصوص تعداد و علل تداوم حضور نیروهای آمریکایی در عراق بویژه با توجه به پایان نظامی داعش در محافل سیاسی و رسانه ای عراق مطرح است. 

مخالفان نظام و روند سیاسی کنونی عراق خواهان حضور قوی تر نیروهای آمریکایی بویژه در مناطق شمال و غرب عراق هستند تا به این وسیله و با توجه به رویکرد مداخله جویانه و ضد مقاومت واشنگتن، نوعی تعادل به نفع خود با نیروهای دولتی برقرار کنند.

پربیننده ترین خبرها