شبکه سعودی: مواضع ضدایرانی اروپا به آمریکا نزدیک شده است

شبکه سعودی: مواضع ضدایرانی اروپا به آمریکا نزدیک شده است
چهارشنبه 6 دی 1396 - 02:37

شبکه وابسته به آل سعود مدعی شد موضع کشورهای اروپایی از جمله فرانسه به مواضع ضدایرانی آمریکا نزدیک تر شده است.

العالم - اروپا

شبکه تلویزیونی العربیه مدعی شد پس از اعلام استراتژی جدید واشنگتن علیه "اقدامات ناامن کننده ایران در منطقه"، موضع کشورهای اروپایی نیز به مواضع ایالات متحده آمریکا متمایل شده است.

العربیه در ادامه گفت: این تغییر موضع از فرانسه شروع شد به گونه ای که آمادگی خود را برای اعمال تحریم ها علیه ایران اعلام کرد اما موضع فرانسه در برابر ایران زمانی متبلور شد که امانوئل مکرون، رئیس جمهور این کشور در تماس با ملک سلمان، پادشاه عربستان ضمن محکوم کردن تلاش شبه نظامیان حوثی (انصارالله) یمنی در حمله موشکی به ریاض بر اقدام عملی در مقابله فعالیت هایی تخریب گرانه و نا امن کننده ایران در منطقه تاکید کرد.

محمد جمال، گزارشگر العربیه نیز در این باره گفت: کاخ الیزه تغییری سریع در مواضع خود علیه ایران اعلام کرد. دفتر ریاست جمهوری فرانسه بر ضرورت مقابله عملی با فعالیت های برهم زننده امنیت در منطقه خاورمیانه به وسیله ایران تاکید کرد. اینها اظهاراتی است که مکرون پس از شلیک موشک یمنی به سوی ریاض در تماس با ملک سلمان بر آن تاکید کرده بود. همانگونه که یک ماه پیش از آن نیز در تماس تلفنی با دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا بر مواضع خود علیه ایران تاکید کرده بود.

محمد جمال در ادامه گفت: تغییر موضع پاریس علیه رفتار خصمانه تهران بی سابقه بود چرا که فرانسه تنها کشور اروپایی بود که صراحتا و با جدیت در مقابل برنامه های موشکی ایران موضع گیری کرد. این در حالی بود که دیگر کشورهای اروپایی با اکراه در مقابل ایران ایستادند و در حالی که حسین سلامی ، معاون فرمانده سپاه پاسداران ایران گفته بود که اگر کشورهای اروپایی ایران را تهدید کنند ایران نیز تمام کشورهای اروپایی را هدف حملات موشکی خود قرار خواهد داد.

محمد جمال در ادامه گفت: مکرون نقش ایران را در منطقه خاورمیانه به خاطر حمایت از شبه نظامیان حوثی و حزب الله تخریب گرانه توصیف کرده و علاوه بر آن ایران را عامل بر هم خوردن امنیت و آرامش در منطقه می داند و معتقد است محض امضای توافق هسته ای برای مقابله با رفتارهای زشت منطقه ای ایران که همواره در حال توسعه است کفایت نمی کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها