رئیس مجلس سوریه در کنفرانس بین‌المجالس اسلامی:

رهبری جمهوری اسلامی همواره ما را به وحدت هرچه بیشتر تشویق و از ما حمایت می‌کنند

رهبری جمهوری اسلامی همواره ما را به وحدت هرچه بیشتر تشویق و از ما حمایت می‌کنند
چهارشنبه 27 دی 1396 - 11:20

رئیس مجلس سوریه گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی و ملت ایران به سبب اینکه ما را به وحدت هرچه بیشتر تشویق می‌کنند تشکر می‌کنیم.

العالم _ ایران / سیاسی

حمود الصباغ رئیس مجلس سوریه صبح امروز چهارشنبه در سیزدهمین کنفرانس بین‌المجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی که در هتل اسپیناس پالاس تهران در حال برگزاری است طی سخنانی اظهارداشت: تا زمانی که پرچم صلح بر افراشته هست ما هستیم و خواهیم ایستاد.

وی افزود: من از کشوری آمده‌ام که برخی دشمنان از جمله تروریست‌ها نسبت به صلح ما خشم دارند و همواره به دنبال از بین بردن مقاومت هستند چرا که آنها به دنبال صلحی هستند که ذلت‌آور است.

رئیس مجلس سوریه با بیان اینکه اسلام همواره با صلح ذلت آور مخالف است، افزود: کشور سوریه باقی خواهد ماند آن هم تا زمانی که به حقوق حقه مردمان این سرزمین اعم از مسیحیان و مسلمانان نائل شود.

وی همچنین یادآور شد: عیالدین قسام که یک سوری بود توانست چهره پلید صهیونیست‌ها را به تصویر بکشاند و هیچ تردیدی به خود راه نداد که قدس همواره متعلق به مسلمانان است.

الصباغ بر همین اساس اضافه کرد: مسلمانان برای احیای قدس شریف تلاش خواهند کرد چرا که حق مسلمانان است.

رئیس مجلس سوریه همچنین یادآور شد: انقلاب اسلامی همواره حق مسلمانان و اشخاص عربی را درک می‌کند و علیرغم تهدیدها و چالش‌های فراوانی که در ایران و یا سوریه وجود دارد به سبب اعتقادات حقیقی‌مان خواهیم ایستاد.

وی همچنین عنوان کرد: امروز همه می‌بینیم که جمهوری اسلامی ایران همواره ایستاده است و مقابل ظلم و تروریسم ایستادگی می‌کند لذا ما کنار آنها هستیم.

الصباغ در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد: امروز نشان دادیم که غده سرطانی اسرائیل باید از بین برود چرا که امروز تروریست‌ها با هم بسیج شده‌اند تا علیه مسلمانان به پا خیزند اما متاسفانه از این موضوع غافل هستند که قدرت مسلمانان بیشتر از این حرفاست. آنها امروز سوریه و فلسطین را مورد هدف قرار دادند چرا که می‌دانند این کشورهخا کنار مقاومت هستند.

رئیس مجلس سوریه با بیان اینکه امروز باید ماشین جنگی که کنار دشمنان است باید به دست ما از بین برود، گفت: آنها هرچند تجهیزات بسیار بیشتری دارند اما ما ایمانمان به خداوند قوی‌تر است که از این طریق می‌توانیم دشمن را از پا در بیاوریم.

وی با اشاره به رسالت حقیقی اسلام واقعی عنوان کرد: همانا رسالت اصلی اسلام عدم سازش با دشمنان است. امروز ما شاهد یکپارچگی وحدت میان مسلمانان هستیم که همین راهگشاست. مسلمانان و مسیحیان امروز همواره در کشورمان در کنار هم هستند.

«امروز موضع ما مقابله با کسانی است که به دنبال تضعیف مقاومت هستند، امروز شاهدیم که جنگ نابرابری در سرزمین ما در جریان است آن هم بین اصحاب حق و باطل.»

الصباغ ادامه داد: امروز ملت ما با توجه به فرهنگ بسیار غنی توانسته مقاومت کند و از حمایت بسیاری از مسلمانان برخوردار باشد.

وی همچنین در سخنان خود به ائتلاف سوریه، ایران و سایر هم پیمانانش اشاره کرد و یادآور شد: این ائتلاف باعث کشف دستاوردهای بسیاری شده است که  توانستیم با قدرت نیروهای تروریستی را از کشورمان بیرون کنیم.

رئیس مجلس سوریه افزود: رهبری بشار اسدی در سوریه خاطرنشان کرد: ما به این واسطه توانستیم با تروریسم مقابله کنیم و ببه هر سیاستی که منجر به اشغال در کشور ما شود پایان دهیم.

الصباغ با تاکید بر وحدت میان مسلمانان در راستای مقابله با تروریست عنوان کرد: بشار اسد همواره به رعایت همه قوانین بین‌المللی و حسن همجواری و همسایگی پایبند بوده است.

وی در ادامه سخنانش خاطرنشان کرد: امروز ما می‌بینیم اصول به کلی در حاکمیت کشورمان باعث شده نیروهای استکبار خود را باطل و نابود تلقی کنند.

رئیس مجلس سوریه با بیان اینکه امروز کشتار به عنوان امری مکروه و حرام مورد توجه است، گفت: ما با هرگونه کشتار وجدان‌های بیدار و آگاه مخالفیم. باید گفته شود که مردم سوریه جانفشانی‌هایی داشتند که نشان داد تروریست یک خطر جهانی برای جهان اسلام است.

وی در ادامه این سخنان یادآور شد: امروز در این اجلاس همگی گرد هم آمده‌ایم تا دست به دست هم دهیم و با اقتدار در مقابل تروریسم بایستیم چرا که این رژیم اشغالگر غده‌ای است که هیچ رحم و مروتی نسبت به احد الناسیندارد.

الصباغ همچنین تاکید کرد که امروز هرکدام از ما باید خود را مسئول و موظف بدانیم چرا که تاریخ این قهرمانی ملت‌های مسلمان را ثبت خواهد کرد.

وی وظیفه کنونی اعضای کنفرانس بین‌المجالس کشورهای اسلامی را تصویب قطعنامه‌هایی دانست که حرکت مقابل تروریسم را مضاعف می‌کنند و تا نشان دهد که اسلام حقیقی مخالف تروریسم است.

رئیس مجلس سوریه همچنین اعلام کرد: ما همواره با اقتدار مقابل تروریست خواهیم ایستاد.

وی با تاکید بر ماهیت اصیل اسلام که همواره تأکید می‌کند هرگونه حق و حقوقی برای مقابله با تروریسم جایز شناخته می‌شود.

الصباغ همچنین با تشکر ویژه از رئیس جمهور ایران، پارلمان و مردم کشورمان به ویژه رهبر معظم انقلاب به سبب حمایت ویژه از سوریه عنوان کرد: ملت ایران و به ویژه رهبر معظم انقلاب اسلامی ما را همواره به وحدت هرچه بیشتر تشویق می‌کنند.

وی در بخش پایانی سخنان خود از مجلس شورای اسلامی نیز به سبب حمایت و پشتیبانی از مسائل منطقه و به ویژه کشور سوریه تشکر و قدردانی کرد.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها