آنکارا: صالح مسلم باید به ترکیه تحویل داده شود

آنکارا: صالح مسلم باید به ترکیه تحویل داده شود
دوشنبه 7 اسفند 1396 - 01:22

معاون نخست وزیر ترکیه اعلام کرد که اقدامات دیپلماتیک و حقوقی برای استرداد صالح مسلم که در جمهوری چک بازداشت شد، آغاز شده است.

العالم - ترکیه

به گزارش پایگاه اینترنتی ان تی وی، بکر بوزداغ سخنگوی حکومت آنکارا گفت: وزارت امور خارجه، وزارت کشور و  وزارت عدالت (دادگستری) ترکیه برای استرداد صالح مسلم یکی از رهبران سابق حزب اتحاد دموکراتیک سوریه اقدامات لازم را شروع کرده اند.

وی  افزود: امیدواریم که وی به ترکیه عودت داده شود. صالح مسلم در فهرست افراد تحت تعقیب ترکیه قرار دارد و در پراگ پایتخت جمهوری چک بازداشت شده است.

وزارت عدالت ترکیه با صدور بیانیه ای اعلام کرد: دادگاه چهارم جرائم سنگین آنکارا صالح مسلم را متهم کرده است که عامل حملات تروریستی گوون پارک آنکارا بود و در راستای تجزیه وحدت دولت و کشور ترکیه، کشتن عمدی مردم، ضرر زدن به اموال مردم  و املاک عمومی، انتقال مواد خطرناک اقدام کرده و ادعانامه علیه جرایم ارتکابی وی تهیه شده و پیگیری قضائی آغاز شده است.

دادگاه کیفری سنگین چهارم آنکارا حکم بازداشت وی را صادر و  نامش در لیست قرمز  افراد تحت تعقیب ثبت شده است. ترکیه بعد از شناسائی محل اقامت وی در پراگ درخواست کرد که صالح مسلم بازداشت و به ترکیه عودت داده شود. طبق قرارداد استرداد مجرمین اروپا، صالح مسلم بصورت موقت بازداشت شد و اکنون برای استرداد وی به ترکیه اقدام شده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها