ترکیه "ته چاه" گرفتار می شود

 ترکیه
شنبه 21 مرداد 1391 - 08:03

درحاليکه از آغاز توطئه عليه سوريه، ترکيه يکي از حاميان مهم منطقه اي عناصر مسلح و تروريست به شمار مي آمده؛ اکنون اوضاع سوريه و آينده اين کشور به يکي از بزرگترين کابوسهاي مسئولان ترک تبديل شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، روزنامه "فایننشال تایمز" در سرمقاله خود نوشت: اوضاع سوریه اکنون برای ترکیه بیش از یک کابوس به شمار می آید.

این روزنامه با اشاره به وجود کردهای سوریه در مناطق مرزی ترکیه افزود:  ترکیه اکنون با این احتمال مواجه است که یک دولت قومیتی از کردهای سوریه و عراق تشکیل شود؛ و این امر به معنای تقویت عزم 13 میلیون شهروند کرد ترکیه برای جدایی از خاک این کشور خواهد بود.

فایننشال تایمز خاطرنشان کرد: این امر تهدیدی برای هویت ترکیه به شمار می آید.

این روزنامه با اشاره به تلاش ترکیه برای فرماندهی جریان سنی مذهب در منطقه بر ضد ایران، نوشت: به جای این اقدامات، آنکارا باید برای کاهش درگیری های طایفه ای و قومیتی در منطقه تلاش کند؛ به همین دلیل افزایش اختلاف با ایران به نفع ترکیه نیست.

فایننشال تایمز تأکید کرد: با توجه به نارضایتی شهروندان علوی ترکیه به دلیل حمایت دولت از عناصر مسلح در سوریه، "رجب طیب اردوغان" باید از برانگیختن اختلافات طایفه ای و مذهبی دست بکشد، و عناصر مسلح در سوریه را تحت فشار قرار دهد تا از حملات انتقام جویانه و طایفه ای دست بردارند.



پربیننده ترین خبرها