آمریکا مسئول ادامه خون‌ریزی‌ها در سوریه است

آمریکا مسئول ادامه خون‌ریزی‌ها در سوریه است
چهارشنبه 1 شهريور 1391 - 14:51

يک کارشناس روس با اشاره به حمايت گسترده آمريکا از گروه‌هاي مسلح، کاخ سفيد را مسئول ادامه خشونت‌ها و خونريزي در سوريه دانست.

به گزارش پایگاه خبری العالم، ایگور کوروچنکو مدیر مرکز روسی تحلیل و ارزیابی تجارت جهانی سلاح گفت : آمریکا مسئول خشونتها و مشکلات در سوریه است، زیرا از ابتدا از خط مشی نظامی حمایت کرده است.

وی که با شبکه خبری روسیا الیوم گفت‌وگو می‌کرد، در ادامه افزود: آمریکا به دنبال راهکاری برای حل بحران سوریه نیست و فقط به سرنگونی نظام بشار اسد می‌اندیشد.

وی با بیان این که «اطلاعات موثقی در دست است که نشان می‌دهد باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا  با امضای یادداشتی، اجازۀ حمایت از گروه‌های مسلح سوری را به نیروهای آمریکایی داده و این ثابت می کند که آمریکا به دنبال راه حل بحران سوریه نیست»، افزود: القاعده در کنار گروه‌های مسلح سوری مبارزه می کند و هم اکنون اهداف آمریکا و القاعده همسو شده است.

وی ضمن تاکید بر ضرورت انجام گفت‌وگو برای پایان دادن به خشونت‌ها افزود: هرچند با توجه به ادامه خشونت‌ها، گفت‌وگو دشوار است اما  برای پایان دادن به خونریزی‌ها باید از هر فرصتی استفاده شود و موضع روسیه با مواضع غربی‌ها مغایر است.

گفتنی است در پی سخنان تحریک‌آمیز باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در مورد سوریه، مسئولان چین و روسیه به طور جدی به واشنگتن هشدار داده و از این کشور خواسته اند تا بر خلاف قوانین بین‌المللی رفتار نکند.

آمریکا تاکنون در چند مرحله کمک‌های مالی در اختیار تروریست‌های سوریه‌ای گذاشته و در حال حاضر نیز افسران سازمان جاسوسی این کشور در مرزهای مشترک سوریه با ترکیه، سرگرم آموزش، سازماندهی و مسلح کردن اعضای القاعده به منظور اعزام آنها به داخل سوریه هستند. 

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها