مشارکت گسترده فلسطینیان در سیزدهمین جمعه بازگشت/ 14 فلسطینی در شرق غزه زخمی شدند

مشارکت گسترده فلسطینیان در سیزدهمین جمعه بازگشت/ 14 فلسطینی در شرق غزه زخمی شدند
جمعه 1 تير 1397 - 20:26

سیزدهمین جمعه بازگشت با عنوان "جمعه وفاداری به زخمی ها" با مشارکت گسترده فلسطینان برگزار شد.

العالم - فلسطین اشغالی

این اقدام در ادامه راهپیمایی بازگشت و شکستن محاصره نوار غزه که از دوم مارس سال میلادی جاری در طول دیوار حائل نوار غزه و اراضی اشغالی آغاز شده است صورت گرفت.

از آغاز راهپیمایی های بازگشت تا کنون 120 نفر از فلسطینی ها شهید و بیش از 15 هزار نفر زخمی شده اند

گزارش لحظه به لحظه سیزدهمین جمعه بازگشت:

- عماد ابو نعمه از فعالان راهپیمایی بازگشت در غزه گفت که این راهپیمایی، پیام قدرتمندی به رژیم اشغالگر صهیونیست است

- یک جوان فلسطینی به خاطر اصابت گلوله گاز اشک آور به طور مستقیم به سرش در شرق استان رفح در جنوب غزه زخمی شد.

- خلیل الحیه از رهبران حماس در غزه به خبرنگار شبکه خبری العالم گفت که تهدیدهای رژیم صهیونیستی ما را هرگز نمی ترساند و ما به نبرد ادامه می دهیم و هدف راهپیمایی های بازگشت شکستن محاصره نوار غزه است.

- خالد البطش از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین در راهپیمایی بازگشت در غزه به خبرنگار شبکه خبری العالم گفت که مردم فلسطین هرگز شکست نمی خورند و اراده شان شکسته نمی شود و هر شخصی که مساله فلسطین برایش مهم است باید جهت ایجاد فضای تحقق وحدت فلسطینی بکوشد.

- 35 فلسطینی با گلوله یا خفگی با گاز در شرق غزه در حمله ارتش صهیونیستی به شرکت کنندگان در راهپیمایی بازگشت مصدوم شدند که 3 نفر آنان کودک بودند.

- خبرنگار شبکه خبری العالم  گزارش داد که یک عکاس خبری به ضرب گلوله رژیم صهیونیستی حین پوشش خبری راهپیمایی بازگشت در غزه مجروح شد.

- منابع فلسطینی به شبکه خبری العالم گفتند که راهپیمایی گسترده مردم در خیابان "جکر" در شرق جبالیا در شمال غزه برای اولین بار از آغاز راهپیمایی های بازگشت برگزار شده و 6 شهروند فلسطینی به ضرب گلوله ارتش صهیونیستی در اردوگاه های شرق غزه در جمعه وفاداری به مجروحین، زخمی شدند.

- خبرنگار شبکه خبری العالم گزارش داد که عزیمت تظاهرکنندگان به مرز شرقی نوار غزه در جمعه وفاداری به مجروحین آغاز شده و منابع فلسطینی از دو آتش سوزی در شهرک صهیونیستی کیسوفیم در اولین روز استقرار سامانه لیزری برای سرنگون سازی بادبادک های آتشین فلسطینی توسط رژیم صهیونیستی سخن گفتند.

- هانی ثوابته از رهبران جبهه خلق برای آزادی فلسطین در حاشیه راهپیمایی بازگشت در غزه به خبرنگار شبکه خبری العالم گفت که اشغالگران باید بروند و این تظاهرات، رد تمام طرح های ضد آرمان فلسطین است.

پربیننده ترین خبرها