باعوم: فرزندان ما را گرفتار جنگ خونین یمن نکنید

باعوم: فرزندان ما را گرفتار جنگ خونین یمن نکنید
چهارشنبه 27 تير 1397 - 10:14

حسن احمد باعوم رئیس شورای انقلابی اعلای آزادسازی جنوب یمن اعلام کرد: باید در آینده به فعالیت های انقلابی مسالمت آمیز افزایش یابد و دامنه دار شود تا به خونریزی ها در جنوب یمن و گرفتار کردن فرزندان این بخش از کشور در درگیری های بیهوده پایان داد.

العالم - یمن

باعوم در بیانیه ای اعلام کرد : شورای انقلابی اعلای آزادسازی جنوب یمن بار دیگر از نیروها و افسران جنوب یمن می خواهد که میادین جنگی را به سوی مرزهای پیش از سال 1990 ترک کنند و به هیچ دستوری برای مشارکت در درگیری های خارج از این مرزها تن ندهند. (شمال و جنوب یمن از سال 1967 دو بخش مجزا بودند و هر یک برای خود پرچم ملی جداگانه داشت و سرانجام در سال 1990 متحد شدند).  

باعوم اعلام کرد که هیچ نیروی نظامی که اهل استان های جنوبی یمن نباشد، نباید در این استان ها مستقر شود.   

رئیس شورای انقلابی اعلای آزادسازی جنوب یمن گفت که مردم استان های جنوبی خصوصاً عدن و حضرموت باید برادران خود در استان المهره را الگوی خود در میهن دوستی و وفاداری به آب و خاک خودشان قرار بدهند زیرا مردم این استان توانستند بینی اشغالگران بیگانه را به خاک بماند و آنها را از مداخله در امور داخلی شان بازدارند.   

باعوم خواستار در پیش گرفتن مبارزۀ مسالمت آمیز شد و گفت که خواسته اش مبتنی بر 6 دهه فعالیتش در صحنه های سیاسی و مبارزاتی و گذراندن تجربه های تلخ در این عرصه ها بوده است به این نحو که هم با بریتانیای استعمارگر جنگیده و هم درگیر جنگ ها و مناقشات مرزی با کشورهای عربی بوده و هم جنگ های نیابتی دوران بلوک های غربی و سوسیالیستی را تجربه کرده و جنگ های داخلی و کشمکش های سیاسی را دیده است و همۀ این امور زمینه را برای عقب ماندن یمن از کاروان پیشرفت جهان فراهم کرده است.  

باعوم گفت: هدف از آزادسازی جنوب یمن آزاد کردن مردم این بخش از کشور، پاک کردن اذهان آنها از خاطرات ناگوار چند دهۀ گذشته ملت و نشان دادن این واقعیت است که هیچ هواپیما یا خودروی زرهی بیگانه و کمک های مالی خارجی نمی تواند برای انسان آزادی به ارمغان بیاورد.

باعوم افزود: براساس همین اصل، ما دیدگاه خود را درباره جنگ کنونی یمن بیان کردیم و ملت هم بیش از پیش درستی دیدگاه ما را باور دارد و پذیرفته است و ما از ابتدا با تبدیل کشورمان به میدان جنگ نیابتی طرف های منطقه ای و بین المللی مخالفت می کردیم.

باعوم در پایان سخنان خود گفت: ما نخواهیم پذیرفت که خون و اجساد فرزندان جنوب یمن به پلی برای رسیدن توطئه گران به اهداف خود تبدیل شود و تا دستیابی به آزادی، استقلال و تشکیل کشور جنوب یمن به دیدگاه ها و آرمان های خود پایبند خواهیم بود.  

پربیننده ترین خبرها