منصور هادی از تلفات انسانی ناشی از حملات ائتلاف سعودی تاسف نمی‌خورد

منصور هادی از تلفات انسانی ناشی از حملات ائتلاف سعودی تاسف نمی‌خورد
چهارشنبه 27 تير 1397 - 10:20

رئیس جمهور مستعفی یمن به یک رسانه انگلیسی گفت که از حملات هوایی ائتلاف سعودی در یمن که تا کنون غیرنظامیان بسیاری را قربانی کرده، تاسف نمی‌خورد.

العالم - یمن

«منصور هادی» رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن در گفت‌وگو با شبکه خبری بی.بی.سی گفت که از فجایع انسانی ناشی از حملات هوایی ائتلاف سعودی در یمن تاسف نمی‌خورد.

خبرنگار بی.بی.سی در گفت‌وگو با هادی ضمن اشاره به آمار سازمان ملل درباره تلفات انسانی ناشی از حملات ائتلاف هوایی عربستان به یمن از وی پرسید آیا با توجه به این مسئله از وارد کردن ائتلاف سعودی در درگیری‌های یمن پشیمان شده است، که هادی در پاسخ گفت «من اصلا پشیمان نیستم».

رئیس جمهور مستعفی یمن مدعی شد اگر ائتلاف سعودی حملات هوایی در یمن انجام نمی‌داد، آن‌ها نمی‌توانستند بخش‌هایی از این کشور را آزاد کنند. 

وی افزود، بدون حمایت ائتلاف سعودی بخش‌هایی از کشور اکنون تحت کنترل حوثی‌ها بود و تاکید کرد که عملیات ائتلاف سعودی با نام «توفان قاطع» موفق‌ترین عملیاتی است که جهان عرب انجام داده است. 

در ادامه خبرنگار بی.بی.سی یادآور شد طبق آمار سازمان ملل، بر اثر حملات ائتلاف سعودی اکنون بعد از سه سال بیش از ده هزار نفر از مردم جان باخته‌اند و میلیون ها نفر در معرض قحطی هستند اما هادی در پاسخ گفت «اگر [عملیات] "توفان قاطع" اتفاق نمی‌افتاد، بزگترین جنگ داخلی به وقوع می‌پیوست که از بحران سومالی هم طولانی‌تر می‌شد».

ائتلاف سعودی در حمایت از منصور هادی با تجهیزات و تسلیحات کشورهای غربی از اوایل سال 2015 میلادی تا کنون به شهرهای مختلف یمن حمله کرده است و در نتیجه این حملات تا کنون غیرنظامیان زیادی جان باخته و میلیون‌ها نفر به وبا مبتلا شده یا در معرض قحطی قطعی هستند.

پربیننده ترین خبرها