نیویورک تایمز خبر داد:

گردهمایی مخالفان خروج ترامپ از "توافق آب و هوایی پاریس" در سانفرانسیسکو

گردهمایی مخالفان خروج ترامپ از
چهارشنبه 14 شهريور 1397 - 12:11

نیویورک تایمز از برگزاری اجلاس جهانی اقدامات اقلیمی در روزهای 12 تا 14 سپتامبر ( 21 تا 23 شهریور ماه ) در شهر سانفرانسیسکو خبر داد و نوشت همه شرکت کنندگان این نشست، مخالفان خروج ترامپ از معاهده آب و هوایی پاریس خواهند بود.

العالم ـ آمریکا

در این اجلاس سه روزه نشست هایی پیرامون نقش تکنولوژی، شهرداری ها، ایالت ها و تجارت در مبارزه با تغییرات اقلیمی برگزار خواهد شد.
نیویورک تایمز در گزارش خود خاطر نشان کرد دو شخصیت سیاسی که سابقه فعالیت در مبارزه با تغییرات جوی دارند شامل "ال گور" و "جان کری" هم از میهمانان اجلاس خواهند بود.
دولت اوباما از امضا کنندگان توافق پاریس بود که در دسامبر سال 2015 بدست آمد. اوباما قول داده بود به میزان قابل توجهی از انتشار گازهای آلاینده کشور آمریکا به جو کره زمین بکاهد. اما ترامپ بی اعتنا به این واقعیت حیاتی، فقط با این ذهنیت که هرچه سیاست گذاری مربوط به دولت 'اوباما' بوده است را باید بر هم زد؛ اول ژوئن سال 2017 از توافق آب وهوایی "پاریس" خارج شد.
نیویورک تایمز با اشاره به تولید یک پنجم گازهای آلاینده جهان در آمریکا و خروج ترامپ از توافقنامه آب و هوایی پاریس افزود بیش از 1200 فرماندار، شهردار و صاحبان تجارت با انتشار نامه ای قول دادند که همچنان در توافق خواهند ماند و هرکاری را که لازم است انجام خواهند داد تا به قولی که اوباما در مورد کاهش آلاینده ها داده است عمل کنند.
این مقامات در نامه شان به پیامدهای ناگوار گرمایش زمین و بالا رفتن هزینه های آن و همچنین به اقتصادی بودن استفاده از انرژی های پاک اشاره کرده بودند.
آنها یاداور شده بودند که توافق پاریس، فرصتهایی را پیش روی صنایع و نیز کارگران آمریکا قرار می دهد. 
سایر ایالت ها نیز تصمیم دارند علیه برنامه ترامپ برای استفاده از انرژی های کثیف یک اقدام قانونی انجام دهند. 
ماساچوست از جمله این ایالت هاست هرچند کالیفرنیا در این زمینه شاخص تر از بقیه ایالت هاست.
به گزارش ایرنا، براساس این گزارش ایالت کالیفرنیا پرچمدار ایالت های امریکا در محافظت از محیط زیست است و بیش از همه گرفتار بلایای طبیعی ناشی از تغییرات جوی بوده است. 
نظر به اینکه ترامپ نسبت به قضیه بی تفاوت است، ایالت کالیفرنیا اعلام کرده است که مایل است رهبری اقدامات ملی و جهانی در این زمینه را بدست بگیرد. پارلمان کالیفرنیا مصوب کرده است که تا سال 2045 تمام برق ایالت از انرژی های تجدید پذیر مانند انرژی باد، انرژی خورشیدی و انرژی برق آبی تامین شود .
برخلاف "برنامه انرژی پاک" دولت "باراک اوباما"، پیشنهاد ترامپ در مورد تامین انرژی کشور از سوخت های کثیف، فاقد استانداردهای اجراست و هدف مشخصی را هم دنبال نمی کند . 
برنامه دولت ترامپ اختیار کار را به خود ایالت ها سپرده است تا خودشان در مورد نحوه تنظیم میزان انتشار گازهای آلاینده از نیروگاه های حرارتی با سوخت ذغال سنگ ؛ تصمیم بگیرند.
نیویورک تایمز نوشت که برغم واقعیت های تکان دهنده درخصوص پیامدهای مخرب گازهای گلخانه ای ؛ این واقعیات ذره ای خاطر کاخ سفید نشینان را آشفته نمی کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها