کوبا و ونزوئلا به شدت از تحریم های جدید آمریکا انتقاد کردند

کوبا و ونزوئلا به شدت از تحریم های جدید آمریکا انتقاد کردند
شنبه 12 آبان 1397 - 13:24

کوبا و ونزوئلا روز گذشته به شدت از تحریم های جدید آمریکا علیه هاوانا و کاراکاس انتقاد کرده و اعلام کردند که واشنگتن در رسیدن به اهدافش تحت این تحریم ها ناکام خواهد ماند.

العالم - آمریکا

به گزارش رویترز، کوبا اعلام کرد که تحریم های جدید واشنگتن تلاشی بی ثمر برای تغییر سیاستهای هاوانا خواهد بود و تنها منجر به انزوای بین المللی بیشتر آمریکا خواهد شد.

جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا دو روز پیش اعلام کرد شماری از شرکت های کوبایی مرتبط با ارتش و امور اطلاعاتی این کشور به لیست تحریم ها علیه کوبا اضافه می شوند.

این موضوع در حالی از سوی بولتون اعلام شد که در همان روز 189 عضو مجمع عمومی سازمان ملل متحد به قطعنامه ای رای دادند که خواستار پایان تحریم های تجاری، اقتصادی و مالی آمریکا علیه کوبا شد.

هفتاد و سومین مجمع عمومی سازمان ملل متحد از روز چهارشنبه بحث بر روی پیش نویس قطعنامه ای را آغاز کرد که به موجب آن تحریم های یکجانبه آمریکا علیه کوبا باید لغو شود.

نمایندگان کشورهای مختلف در این روز و همچنین در ادامه این نشست که روز پنج شنبه برگزار شد، بر ضرورت لغو این تحریم ها که باعث فشار اقتصادی بر مردم کوبا شده است، تاکید کردند.

در همین حال کارلوس فرناندز دکاسیو مسئول امور آمریکا وزارت خارجه کوبا روز جمعه در کنفرانسی خبری عنوان کرد: ما تحریم های جدید آمریکا را قویا رد می کنیم. این تحریم ها بر اقتصاد و توسعه کوبا تاثیر می گذارد. باید به این موضوع نیز اشاره کنیم که این تحریم ها شکست می خورند. این اقدامات آمریکا نمی تواند عزم مردم کوبا را از بین ببرد.

این مقام ارشد کوبایی در ادامه تاکید کرد که این تحریم های آمریکا نقض قوانین بین المللی است و بیشتر از گذشته آمریکا را در جامعه جهانی منزوی خواهد کرد.

از سوی دیگر شبکه تله سور ونزوئلا نیز گزارش داد: نیکلاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا ضمن انتقاد شدید از تحریم های جدید آمریکا علیه کاراکاس، این سیاست واشنگتن را جنایتکارانه توصیف و تصریح کرد که به دلیل تحریم های آمریکا و اقدامات این کشور در ایجاد مانع در انتقال مایحتاج مردم، بهای مواد غذایی و داروهای وارداتی به ونزوئلا رو به افزایش بوده است.

با این حال مادورو گفت: ما در اختیار داشتن 32 میدان طلا در ونزوئلا را تایید می کنیم. همه چیز نشان از آن دارد که ونزوئلا به دومین کشور دارای بزرگترین ذخایر طلا در کره زمین تبدیل خواهد شد.

رئیس جمهوری ونزوئلا در ادامه تاکید کرد که دولتش تمامی تدابیر لازم را برای مقابله با محدودیت های اعمال شده در ورود دارو و مواد غذایی به ونزوئلا در دستور کار قرار می دهد.

مادورو افزود: این تحریم های آمریکا جنایتکارانه است اما ما هرگز در برابر آنها تسلیم نمی شویم. ونزوئلا هرگز در برابر امپریالیسم تسلیم نخواهد شد.

رئیس جمهوری آمریکا روز پنجشنبه دستور اجرایی جدیدی را علیه دولت ونزوئلا امضا کرد که به موجب آن تمام اموال یا منافع موجود در آمریکا که متعلق به رئیس جمهوری این کشور یا افرادی که اوفک شناسایی کرده باشد، مسدود خواهد شد. در دستور اجرایی دونالد ترامپ، نیکلاس مادورو و مقامات ونزوئلا به فساد و غارت ثروت این کشور متهم شده اند که به گفته او اثرات سوء اقتصادی، صنعتی، محیط زیستی داشته و نیازهای مردم در نظر گرفته نشده است.

این دستور اجرایی،هرگونه نقل و انتقال در حوزه طلای ونزوئلا را مسدود و هرگونه معامله ای با دولت یا پروژه های مربوط به دولت ونزوئلا به صورت مستقیم یا غیر مستقیم را ممنوع می کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها