انتقاد شديد از مواضع ضد فلسطيني محمود عباس

انتقاد شديد از مواضع ضد فلسطيني محمود عباس
يکشنبه 14 آبان 1391 - 08:58

دمشق(العالم)- سياستمدار فلسطيني از اظهارات اخير رئيس تشكيلات خودگردان فلسطين در تلويزيون دو رژيم اشغالگر در باره حق بازگشت و مواضع ضد فلسطيني وي به شدت انتقاد كرد.

"انور رجا" مسئول اطلاع رساني جبهه خلق براي آزادي فلسطين -فرماندهي كل - روز يكشنبه در گفت و گو با شبكه خبري العالم، افزود: رييس تشكيلات خودگردان در سخنان خود مهم ترين مساله فلسطين كه همان حق بازگشت است را به اشغالگران واگذار كرد.

محمود عباس اخيرا در يك مصاحبه تلويزيوني، فلسطين را به سرزمين هاي 1967 محدود كرد و سرزمين تاريخي فلسطين را متعلق به صهيونيست ها دانست؛ وي همچنين متعهد شد از به وجود آمدن يك انتفاضه ديگر عليه اشغالگران جلوگيري كند.
محمود عباس اعلام كرد كه قصد بازگشت به زادگاهش "صفد" در "الجليل" را ندارد و اينكه فلسطين را فقط در كرانه باختري و نوار غزه مي داند و از اصول فلسطين به خاطر جلب رضايت اشغالگران عدول كرد كه اين امر موجب جريحه دار شدن آشكار احساسات ملي مردم فلسطين شد.  
مسئول اطلاع رساني جبهه خلق براي آزادي فلسطين -فرماندهي كل - گفت: اظهارات محمود عباس هيچ تعهدات قانوني براي ملت فلسطين به وجود نخواهد آورد.
رجا اظهار داشت: سخن گفتن درباره حق بازگشت يا هرگونه تصميماتي كه به دور از در نظر گرفتن حق بازگشت مردم فلسطين باشد در چارچوب مذاكرات يا مصاحبه مطبوعاتي، الزام آور نيست و اظهارات اخير عباس در باره آن احساسات مردم فلسطين و اصل مساله حق بازگشت را جريحه دار كرد. 
وي افزود: اين اظهارات ، هيچ تاثيري بر حق بازگشت نخواهد داشت و اين حق فلسطينيان با گذشت زمان نيز همچنان معتبر باقي خواهد ماند اما اظهارات محمود عباس با توجه به جايگاه سياسي وي حايز اهميت است و تاثير روحي زيادي نيز بر فلسطينيان بر جاي گذاشت.   رجا با رد توجيهات برخي مسئولان تشكيلات خودگردان فلسطين، مبني بر اين كه اظهارات عباس در قالب تاكتيك هاي سياسي و تاثير گذاري بر افكارعمومي اسرائيل بود، گفت: افكار عمومي فلسطين و فرهنگ نسل هاي اين ملت مهمتر از اين مسايل است.
مسئول اطلاع رساني جبهه خلق براي آزادي فلسطين -فرماندهي كل - تاكيد كرد كه اين اظهارات در تضاد با فرهنگ فلسطينيان است و به همين دليل به شدت مورد انتقاد قرار گرفت و همه فلسطينيان از شنيدن اين سخنان خشمگين و نااميد شده اند. 
وي گفت : محمود عباس بايد بداند كه طرف اسرائيلي، اظهارات وي را به عنوان ديدگاه رسمي ملت فلسطين محسوب خواهد كرد.
مسئول اطلاع رساني جبهه خلق براي آزادي فلسطين -فرماندهي كل - افزود: رييس تشكيلات خودگردان فلسطين به ويژه پس از سفر امير قطر به غزه و مراسم استقبال از وي، احساس مي كند كه توسط كشورهاي عربي تحقير شده و مي خواهد به رژيم صهيونيستي ثابت كند كه با مواضع خود مي تواند به آنها هدايايي بدهد كه در راس آن چشم پوشي از مساله فلسطين و حق بازگشت است. 
MKH-3-19:48

پربیننده ترین خبرها