گزارش خبرنگار العالم از لندن؛

كاهش 50درصدي اعتماد انگليسي ها به "بي.بي.سي"

كاهش 50درصدي اعتماد انگليسي ها به
چهارشنبه 24 آبان 1391 - 05:34

لندن (العالم) ــ اشتباهات حرفه اي و رسوايي هاي اخلاقي در شبكه "بي بي سي" در عرصه رسانه اي و سياسي انگليس انعكاس گسترده اي داشته اين رسوايي ها همچنين منجر به استعفاي مدير كل اين شبكه و انتقاد گسترده نمايندگان پارلمان و سياستمداران آن كشور شده است.

خبرنگار شبكه خبري العالم از لندن گزارش داد، براساس نظرسنجي های انجام شده، نيمي از مردم انگليس اعتمادشان به برنامه هاي اين شبكه را از دست داده اند.
وضعيت كنوني شبكه بي بي سي، بزرگترين بحراني است كه اين شبكه از 50 سال پيش تاكنون با آن مواجه بوده است كه به دنبال آن شمار زيادي از مسئولان اين شبكه يكي پس از ديگري استعفا داده اند و مديركل اين شبكه در برنامه نيوز نايت، با اعتراف به اشتباهات در تدوين اخبار به ناكامي خود اشاره كرد. البته اشتباهات مزبور منجر به بركناري دو تن از مديران اخبار اين شبكه نيز شده است.

جورج انتويسل، مديركل مستعفي بي بي سي، در يك نشست مطبوعاتي گفت: از آنجا كه مديركل، به منزله سردبير و مسئول همه اخبار تدوين شده است و با توجه به سطح غير قابل قبول گزارش منتشر شده از شبكه، مشاهده كردم كه كرامت شغلي ايجاب مي كند از شغل خود استعفا دهم.
اين رسوايي به يك بحران سياسي و نزاع علني ميان دولت انگليس و مديريت بي بي سي تبديل شده است و عده اي نيز با اشاره به اقدامات غير حرفه اي و مغاير اخلاق رسانه اي، بر ضرورت ايجاد اصلاحات ساختاري و ريشه اي در اين شبكه تأكيد كرده اند.
كريس دويل روزنامه نگار و تحليلگر سياسي انگليسي در اين باره به خبرنگار العالم گفت: دو بحران اخير، اعتبار شبكه بي بي سي را در معرض آزمايش قرار داده اند و من بر اين باورم كه بي بي سي مي تواند، اين بحرانها را پشت سر بگذارد. زيرا اين شبكه از اين وضعيت به خوبي درس گرفته و تحقيقات مستقلي را در اين باره آغاز كرده است. 
وي در عين حال افزود: هنوز هم نگراني هايي وجود دارد و بايد تلاش بيشتري در زمينه مديريت و تعيين سياست هاي خبري آن انجام گيرد.
ناظران بر اين باورند بزرگترين چالش، در وضعيت كنوني براي دستگاه تبليغاتي دولتي انگليس، بازيابي اعتماد شهروندان انگليسي است كه ساليانه شش ميليارد دلار از بودجه آن كشور صرف اين نهاد رسانه اي مي شود. اما پس از رسوايي هاي اخير اعتماد مردم به اين شبكه به شدت آسيب ديده و تنزل يافته است.Mal-13-18:50

پربیننده ترین خبرها