خبرگزاری فرانسه: عربستان ۱۰ شهروند مصری را به اتهام ساماندهی همایش فرهنگی زندانی کرده است

خبرگزاری فرانسه: عربستان ۱۰ شهروند مصری را به اتهام ساماندهی همایش فرهنگی زندانی کرده است
دوشنبه 18 مهر 1401 - 19:08

منابع رسانه‌ای از صدور حکم حبس طولانی مدت برای ۱۰ مصری در عربستان به دلیل سازماندهی یک همایش فرهنگی به مناسبت جنگ اکتبر ۱۹۷۳ میان اعراب و رژیم صهیونیستی خبر دادند.

العالم ـ عربستان سعودی

خبرگزاری فرانسه به نقل از افراد نزدیک به متهمان اعلام کرد: یک دادگاه در عربستان سعودی ۱۰ مصری از جامعه نوبی را محکوم به حبس کرده است.
طبق گفته این منابع، این ۱۰ مصری به اتهام سازماندهی یک همایش فرهنگی به مناسبت جنگ اکتبر ۱۹۷۳ میان اعراب و رژیم صهیونیستی به حبس محکوم شده‌اند و احکام برخی از آنها به ۱۸ سال حبس می‌رسد.
یکی از بستگان متهمان به خبرگزاری فرانسه گفت: من از بی‌عدالتی شدیدی که اعضای خانواده ما با آن مواجه بوده‌اند بسیار عصبانی هستم.
۱۰ فرد مذکور؛ عادل سید ابراهیم فقیر ۶۵ ساله، دکتر فرج الله احمد یوسف، جمال عبدالله مصری، محمد فتح الله جمعه، هاشم شاطر، علی جمعه علی باهر، صالح جمعه احمد، عبدالسلام جمعه علی، عبدالله جمعه علی بحر و وائل احمد حسن هستند.
قرار بود در ۴ مهرماه ۱۳۹۸ همایش فرهنگی به یاد جنگ اکتبر در ریاض برگزار شود، اما صبح روز جلسه همایش ، ماموران سعودی دکتر فرج الله احمد یوسف را دستگیر و ۹ نفر از همکاران وی را به کلانتری احضار کردند.

آنها بازجویی و ممنوع الخروج شده و چهار نفر از آنها به زندان افتادند و سپس در ۲۵ دسامبر ۲۰۱۹ آزاد شدند اما در ۱۴ ژوئیه ۲۰۲۰، اداره کل تحقیقات، که نماینده پلیس مخفی و وابسته به ریاست امنیت دولتی است، ۱۰ شهروند مصری را مجدداً در ریاض بازداشت کرد.
طبق گزارش رسانه‌ها، آنها در زندان عسیر در شهر ابها نگهداری می‌شوند وطی این مدت اجازه دسترسی به وکیل و ملاقات با اعضای خانواده‌های خود یا برقراری تماس تلفنی منظم با آنها را نداشته‌اند.

پربیننده ترین خبرها