کاخ سفید: خواستار جنگ با ایران نیستیم

کاخ سفید: خواستار جنگ با ایران نیستیم
پنج‌شنبه 12 بهمن 1402 - 01:33

هماهنگ‌کننده امور راهبردی در شورای امنیت ملی کاخ سفید اعلام کرد آمریکا به دنبال جنگ با ایران یا جنگ گسترده‌تر در منطقه نیست.

العالم-آمریکا

«جان کربی» هماهنگ کننده امور راهبردی در شورای امنیت ملی کاخ سفید چهارشنبه شب به وقت تهران در خصوص کشته شدن 3 آمریکایی و زخمی شدن ده‌ها نفر در اردن عنوان کرد واشنگتن هر کاری که لازم باشد انجام خواهد داد تا عاملان حمله اخیر در اردن را پاسخگو کند.

وی افزود: پشت حمله اخیر در اردن مقاومت اسلامی عراق بود که گروه‌های متعددی را در بر می‌گیرد.ما در زمان مناسب به حمله اخیر در اردن پاسخ خواهیم داد و وضعیت را رصد خواهیم کرد.

کربی ادامه داد: ما به آنچه گردان‌های حزب‌الله عراق می گوید اعتماد نداریم و تنها گروهی نیست که به نیروهای آمریکایی حمله می‌کند.

وی گفت آمریکا به دنبال جنگ با ایران یا جنگ گسترده‌تر در منطقه نیست.

هماهنگ کننده امور راهبردی در شورای امنیت ملی کاخ سفید تصریح کرد مشاور امنیت ملی آمریکا امروز با وزیر امور راهبردی رژیم صهیونیستی درباره پرونده کمک‌ها و گروگان‌ها رایزنی کرد.

وی در ادامه افزود هدف از آتش بس طولانی خارج کردن بیشترین تعداد گروگان‌ها است و ما همچنان در حال مذاکره در مورد این موضوع هستیم.

جان کربی تأکید کرد مذاکراتی که ما در مورد آتش بس و گروگان‌ها انجام می دهیم سازنده است و معتقدیم در مسیر درستی حرکت می‌کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها