انتقاد شدید حزب‌الله لبنان از رویکرد جریان المستقبل

دست از دخالت در امور سوریه بردارید

دست از دخالت در امور سوریه بردارید
يکشنبه 18 ارديبهشت 1390 - 09:49

حزب‌الله لبنان بار ديگر تاکيد کرد گروه 14 مارس مورد حمايت امريکا و به ويژه جريان المستقبل به رياست سعد حريري در لبنان در ناآرامي‌هاي سوريه دست دارند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، یکی از اعضای حزب‌الله خطاب به جریان 14مارس به خصوص سعد الحریری خواستار عدم مداخله آنها در امور داخلی سوریه شد. به نوشته روزنامه الشرق‌الاوسط يک منبع در حزب الله لبنان به اين روزنامه گفت: گروه 14 مارس در حوادث و هرج و مرجهاي سوريه دست دارد و شبکه هاي ماهواره اي اعترافاتي را پخش کرده‌اند که نشان مي دهد يک گروه مشخص در این جریان و يکي از نمايندگان اين گروه در مجلس لبنان در حواث سوريه دست دارند.

منظور اين منبع اعترافاتي است که شبکه تلويزيوني  سوريه پخش کرد و در ان  افراد بازداشت شده ادعا کردند جمال الجراح به آنها پول و سلاح داده بود.

اين منبع درخواست کرد از تلاش براي تضعيف سوريه يا سرنگوني نظام آن خودداري شود، زيرا چنين اتفاقي نخواهد افتاد و دمشق از اين مشکل قوي‌تر از گذشته خارج خواهد شد. الشرق‌الاوسط در پاسخ به این سخنان به نقل از یکی از کادرهای 14 مارس، آن را رد کرد. این در حالی است که منابع مختلف با تاکید بر محوریت جریان 14مارس در ناآرامی‌های اخیر سوریه، از درخواست سعد الحریری از فرانسه برای حمله به سوریه خبر می‌دهند. به گفته این منابع حریری و عربستان به همراه قطر قول داده‌اند هزینه هر جنگی علیه سوریه را تقبل کنند.

در همین حال حسن فضل الله از نمايندگان مجلس لبنان از حزب الله گفت: تنش آفريني امريکا عليه سوريه در چارچوب تصفيه حساب تاريخي با اين کشور است که همچنان از گزينه مقاومت حمايت مي‌کند.

وي افزود: اهتمام امريکايي‌ها به حقوق بشر ملتهاي عربي يا آزادي آنها به اين دليل نيست که آنها ملت‌هاي عرب را در سوريه و کشورهاي ديگر دوست دارند بلکه بخشي از سياست واشنگتن در حمله به کشورهاي طرفدار مقاومت و نيروهاي و مقاومت است به همين سبب هدف امريکايي‌ها از بسيج مواضع بين‌المللي عليه سوريه، لطمه زدن به موقعيت و نقش اين کشور و ضربه زدن به ثبات آن است.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها