هشدار جدی خطیب مسجد براثا به فتنه گران

هشدار جدی خطیب مسجد براثا به فتنه گران
شنبه 23 دی 1391 - 11:47

شیخ جلال الدین الصغیر خطیب و امام جمعه مسجد براثا در غرب بغداد، درباره توطئه اخیر علیه عراق و ادامه نزاع شخصیت های سیاسی آن کشور هشدار داد.

شیخ جلال الدین الصغیر دیروز در خطبه های نماز جمعه با انتقاد از اظهارنظرها درباره انتخابات زودهنگام گفت: در شرایط کنونی انتخابات پیش از موعد، به تنش بیشتر در اوضاع کشور خواهد انجامید و در چنین فضایی فهرست های انتخاباتی بسیار افراطی تر از آنچه در گذشته بوده است ظهور خواهند کرد؛ در نتیجه عراق را در چهار سال آینده با بحران های بزرگتری مواجه خواهند کرد.
شیخ جلال الدین الصغیر همچنین با تقدیر از مواضع علامه شیخ عبدالملک السعدی درباره اوضاع عراق، به انتقاد از دیدگاههای فرقه گرایانه برخی افراد و جریان ها پرداخت که برای جنگ مذهبی در کشور تبلیغ می کنند.
الصغیر خطاب به این فتنه انگیزان اظهار داشت: یک اشاره شیرمرد نجف و عراق (آیت الله سیستانی)، همه آرزوهای این عده را بر باد خواهد داد. اما بسیار شایسته تر آن است که به آغوش گرم وطن و شهروندان و همه اطیاف آن بازگردید و اعلام کنید که همه ما با هم هستیم و تاریخ و سرنوشت همه ما مشترک است؛ با هم زندگی می کنیم و همواره با هم باقی خواهیم ماند.
خطیب جمعه مسجد براثا، با تقدیر از سیل خروشان زائران و عزادارنی که در مراسم اربعین حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) شرکت کرده بودند، این زیارت را نشانه تغییر فراوان در جامعه عراق دانست و به شدت از کسانی که درباره چنین زیارت های پرشکوهی تشکیک ایجاد می کنند، انتقاد کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها