کارشناس سوری: دمشق نیازی به اجازه گرفتن ندارد

کارشناس سوری: دمشق نیازی به اجازه گرفتن ندارد
چهارشنبه 29 خرداد 1392 - 11:55

العالم- دمشق- کارشناس سیاسی با هشدار درباره خطر اقدامات غرب برای مشروعیت بخشیدن به تسلیح مخالفان و اجرای طرح خود در سوریه از طریق عناصر گروه موسوم به "ارتش آزاد" تأکید کرد: سوریه برای دفاع از حاکمیت و شهروندان خود نیازی به اجازه دیگران ندارد.

"شادی احمد" روز چهارشنبه در گفت و گو با شبکه العالم اظهار داشت: کشورهای غربی در نشست های خود اعلام می کنند که با تروریسم مخالفند و از گزینه های مسالمت آمیز و سیاسی حمایت می کنند، اما پس از آن اوباما با اعلام تسلیح معارضان به سلاح های پیشرفته  از ایجاد منطقه پرواز ممنوع در جنوب سوریه سخن به میان آورد؛ و عربستان متحد آمریکا در منطقه هم اعلام می کند که برای مخالفان مسلح در سوریه موشکهای ضد هواپیما و انواع دیگر سلاح را ارسال می کند.
وی افزود: اینگونه اظهارات نشان دهنده فریبکاری سیاست های بین المللی و کشورهای غربی است.
شادی احمد با اشاره به بیانیه هشت کشور صنعتی و مخالفان در سوریه درباره نابود کردن تروریست های وابسته به القاعده خاطرنشان کرد: رهبری سوریه برای دفاع از سرزمین و شهروندانش نیاز به کسب اجازه از خارج ندارد  و این موضوعی اساسی است که به حاکیمت سوریه برمی گردد.
وی تأکید کرد که این بیانیه تلاشی برای قانونی کردن سلاح شورشیان است.
شادی احمد با اشاره به اینکه تشکیلات القاعده جنایت های گسترده ای را مرتکب شده و این مسأله موجب شده کشورهای غربی در تنگنا قرار بگیرند، اظهار داشت: غرب تلاش می کند تا از طریق گروه مخالفان سوریه موسوم به "ارتش آزاد"، طرح خود را توجیه نماید.
وی در مورد اظهارات ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه مبنی بر ارسال سلاح های پیشرفته بیشتر به سوریه تصریح کرد: در سالهای 2005 و 2010 دو قرارداد تسلیحاتی به ارزش 5.5 میلیون دلار بین روسیه و سوریه امضا شده است و سوریه تا کنون حدود 1.5 میلیون دلار از این تسلیحات را دریافت کرده، یعنی اینکه 4 میلیارد دلار از این قرارداد تسلیحاتی باقی مانده است.
این نویسنده و تحلیلگر سوری در ادامه افزود: ایالات متحده آمریکا تلاش می کند تا تعادل استراتژیک در منطقه را به نفع رژیم صهیونیستی، ترکیه ، اردن برهم بزند؛ و این اقدامات از طریق استقرار هواپیماهای اف 16 و سامانه های موشکی پاتریوت در اردن و ترکیه ، ادامه تسلیح  رژیم اشغالگر قدس، ادامه سرازیر شدن سلاح های آمریکایی به منطقه و حمایت از تروریست های مسلح در سوریه صورت می گیرد.
وی ادامه داد: همه این عوامل موجب شد که روسیه اعلام کند که در چارچوب موافقتنامه های جدید آماده است تسلیحات بیشتری در اختیار سوریه قرار دهد.
این تحلیلگر سوری خاطرنشان کرد: پوتین در اظهاراتش به روشنی به آمریکا هشدار داد که وارد شدن به مسابقه تسلیحاتی ممکن است به ضرر آمریکا تمام شود.

پربیننده ترین خبرها