شهرک سازی همزمان با مذاکرات سازش؛

تقسیم وظایف جدید در کابینه صهیونیست ها

تقسیم وظایف جدید در کابینه صهیونیست ها
يکشنبه 13 مرداد 1392 - 19:47

العالم، یبره اشغالی - راهبرد جدید اسرائیل برای گفتگو با فلسطینی ها از یک سو و تداوم سیاست های شهرک سازی از سوی دیگر، نوعی تقسیم وظائف جدید در کابینه بنیامین نتانیاهو است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، ماه جاری گفتگوهای سازش بین اسرائیل و تشکیلات خودگردان فلسطین پس از دو سال وقفه از سر گرفته شد. توسعه شهرک های اسرائیلی در اراضی اشغالی عاملی بود که این مذاکرات را به وقفه انداخته بود. اکنون مذاکرات در حالی ادامه یافته است که هیچ تغییری در سیاست های شهرک سازی اسرائیل روی نداده است و کابینه رژیم صهیونیستی همچنان طرح ها و ساخت و سازهای خود را ادامه می دهد.

مركز دفاع از خاك سازمان آزاديبخش فلسطين می گوید: نخست وزير رژيم اشغالگر با رييس حزب افراطگراي "خانه یهودی" به ریاست نفتالی بنت درخصوص تداوم شهرك سازي در كرانه باختري توافق كردند تا در مقابل خانه یهودی در کنست - پارلمان اسرائیل - از آزادي جمعي از اسراي فلسطيني حمایت کند. توافق نتانياهو با "بنت"، ساخت 1000 واحد مسکونی در آينده نزديك و 3500 واحد ديگر در ماه هاي آتي است.

به این ترتیب تزيپي ليوني نماینده اسرائیلی با فلسطيني ها مذاكره مي كند و در مقابل بنيامين نتانياهو نخست وزیر اسرائیل توافقات داخلی محرمانه اي را اجرا می کند كه اغلب آنها، روند مذاكرات را نابود مي كند و از بین می برد و اين امر درواقع نوعي تقسيم وظايف در كابينه رژيم اشغالگر است.

"واصل ابويوسف" عضو كميته اجرايي سازمان آزاديبخش فلسطين به العالم گفت: يكي از مهمترين مسائل فلسطین، تداوم سیاست های شهرك سازي استعماري به ویژه در قدس است كه كابينه راستگراي افراطي اسرائیل همچنان به توسعه آن ادامه مي دهد. از اين رو بازگشت به مذاكرات بی توجه به تداوم شهرك سازي، آرمان های مردم فلسطین را بر باد می دهد.

وی افزود: كساني مانند نفتالی بنت رئیس حزب خانه یهودی و آویگدور لیبرمن وزیرخارجه سابق که همپیمان نتانیاهو هستند، نمونه ای از سیاستمداران یهودی اند که نتانیاهو به دنبال آنها است.زیرا این افراد رقيب واقعي وی نیستند و نتانیاهو را از نوعي ثبات برخوردار خواهند كرد.اما تزیپی ليوني که وزارت دادگستری را در دولت نتانیاهو برعهده دارد، همچنان در آرزوي نخست وزيري اسراييل است.

نتانياهو در اسرائیل از دیدگاهی حمایت می کند که معتقد است حیات رژيم اسراييل در افزايش شهرك سازي، تسلط بيشتر بر خاك فلسطین و امتیاز ندادن به فلسطینی ها نهفته است.

"محمد هواش" كارشناس فلسطینی نیز به العالم، گفت: اسرائیلی ها بايد بپذيرند كه امنيت شرط اصلي سازش با فلسطيني ها است. همچنين مفهوم امنيت برای اسراييلی ها و فلسطینی ها متفاوت است.
12:08

پربیننده ترین خبرها