تظاهرات باشکوه روز جمعه مردم بحرین

تظاهرات باشکوه روز جمعه مردم بحرین
جمعه 3 آبان 1392 - 23:02

شمار بسیاری از مردم بحرین، عصر جمعه، با تظاهرات در خیابان البدیل در غرب منامه مرکز این مجمع الجزایر، به فراخوان مخالفان رژیم حاکم تحت عنوان"ایستاده ایم و کوتاه نمی آییم" لبیک گفتند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، در بیانیه پایانی این تظاهرات تاکید شد که همه افق ها به روی راه حل سیاسی جهت برون رفت کشور از بحران بسته است و علت آن، لجبازی نظام حاکم و اصرار بر استبداد و برخورد پلیسی با مردم است.
گروه های مخالف دولت بحرین، در این بیانیه، آزادی همه بازداشت شدگان و توقف طرح ها و قراردادهای امنیتی و پلیسی در برخورد با مردم را خواستار شدند و تاکید کردند که این کار، کشور را به پرتگاه هایی خطرناک سوق خواهد داد و هرگونه فرصت برای راه حل های سیاسی واقعی را که می تواند به ثباتی بلند مدت در کشور منجر شود، نابود خواهد کرد.

مخالفان تاکید کردند که منشور منامه، طرح سیاسی منصفانه ای است که می تواند به عنوان راه حلی جهت برقراری ثبات سیاسی در کشور در دستور کار قرار گیرد و جز آن، هرگونه راه حل های وصله - پینه ای و ظالمانه، غیرقابل قبول است و نمی تواند ثبات و پذیرش مردمی را به دنبال داشته باشد.

در این بیانیه، تنها راه حل سیاسی، واگذاری قدرت به منشأ آن، یعنی مردم معرفی و بر ضرورت پایان دادن به دوره سلطه گری و استبداد و احتکار حاکمیت تاکید و ایجاد شراکت واقعی و گردش مسالمت جویانه قدرت درخواست شده است.

نیروهای مخالف دولت بحرین، در پایان این بیانیه، از جامعه جهانی درخواست کردند به ایفای نقش تماشاگر در برابر نقض حقوق بشر در بحرین پایان دهند و در قبال حقوق بشر بحرینی و مطالبات مشروع و قانونی مردم این کشور مسئولیت پذیر باشند.

26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها