ویروس مرگبار جان 4 عربستانی دیگر را گرفت

ویروس مرگبار جان 4 عربستانی دیگر را گرفت
سه شنبه 30 ارديبهشت 1393 - 14:44

مسؤولان عربستانی از جان باختن چهار فرد دیگر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا خبر دادند.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، سایت اینترنتی وزارت بهداشت عربستان به نقل از مسؤولان این کشور اعلام کرد که با فوت چهار نفر دیگر، شمار جان باختگان بر اثر ابتلا به این ویروس به 173 نفر رسید.
بر اساس این گزارش، شمار افراد شناسایی شده آلوده به ویروس كرونا به 537 نفر رسیده است که تاکنون 173 نفر از آنان جان باخته‌اند.
بنا به اعلام وزارت بهداشت عربستان، یک زن 28 ساله در جده، یک مرد جوان 32 ساله در تبوک، یک زن شصت ساله در ریاض و یک مرد پنجاه ساله در جده ، چهار قربانی جدید مبتلا به ویروس كرونا هستند.
ویروس کرونا موجب التهاب ریه و تب و سرفه و مشکلات تنفسی می‌شود، و کلیه ها را از کار می‌اندازد. تاکنون هیچ واکسنی برای این بیماری ساخته نشده و وزارت بهداشت عربستان خواستار همکاری پنج شرکت داروسازی برای ساختن واکسن این بیماری شده است.
سازمان بهداشت جهانی، بعد از نشست فوق العاده خود درباره كرونا اعلام كرد كه با توجه به نبود مدرکی درباره انتقال ویروس میان انسان ها ، ضرورتی برای اعلام وضعیت فوق العاده بهداشتی فراگیر وجود ندارد.
این سازمان روز چهارشنبه گذشته اعلام كرد كمیته وضعیت فوق العاده كه چهارمین نشست خود را درباره ویروس كرونا تشكیل داده، اعلام كرده است كه وخامت اوضاع با توجه به تاثیر این بیماری بر سلامت عمومی افزایش یافته است.
بیشترین موارد ابتلا به این بیماری در عربستان که خاستگاه این بیماری در سال 2012 شناخته می شود ، دیده شده است و مواردی از ابتلا به این سندروم در اردن و مصر و لبنان و همچنین آمریکا گزارش شده است ؛ اما اکثر مبتلایان در خارج از عربستان، در این کشور به ویروس کرونا آلوده شده و سپس از آن خارج شده اند.

پربیننده ترین خبرها