از نظر مصری‌ها داعش چگونه به وجود آمده است

چهارشنبه 19 شهريور 1393 - 09:54

كارشناسان مصری بر اين باورند که گروه تروريستی داعش برآيند ايده ها و توطئه های صهيونيسم و غرب با همكاري همپیمانان منطقه‌ای آنها است.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، شماری از کارشناسان مصری بر این نظرند که گروه موسوم به «داعش» ساخته و پرداخته ائتلاف منطقه‌ای - غربی است و هدف از آن متلاشی کردن کشورهای منطقه و خدمت به رژیم صهیونیستی است.
"احمد الطیب" رئیس دانشگاه الازهر مصر پیش از این گفته بود که داعش چهره اسلام و مسلمانان را تحریف می کند. به گفته وی این جنایتکاران تصویر نادرستی از اسلام به جهان ارائه می دهند.
مفتی مصر هم گفته است "اقدامات داعش جهاد به شمار نمی رود."
"یاسر سعد" پژوهشگر امور گروه های اسلامگرا به خبرنگار العالم گفت: داعش ایده ای کاملا وهابی است، زیرا شیخ محمد عبدالوهاب نیز مسلمانان را به قتل می رساند، و زنان و فرزندان آنها را به اسارت و بردگی می گرفت.
به گفته ناظران، داعش و دیگر گروه های تروریستی ساخته و پرداخته صهیونیسم، آمریکا و غرب هستند.
"یسری العزباوی" کارشناس مرکز مطالعات الاهرام نیز در این خصوص به خبرنگار العالم گفت: داعش ساخته دست سازمان های اطلاعاتی غربی است که از بی ثباتی منطقه عربی و خاورمیانه بهره برداری می کنند؛ همانگونه که دستگاه های اطلاعاتی آمریکا، القاعده و گروه های تروریستی را ایجاد کرده اند.
"اسامه الدلیل" تحلیلگر سیاسی مصری نیز به العالم گفت: داعش در واقع با حمایت قطر، عربستان و دیگر کشورهای حوزه خلیج فارس فعالیت می کند و این امر بر کسی پوشیده نیست.
بسیاری از مصریها عقیده دارند که تلاش‌های دانشگاه الازهر برای نشر و ترویج مفهوم "اعتدال اسلامی" می تواند در محو ایده های داعش موثر باشد، اما موفقیت الازهر به تلاش های رسمی دولت های عربی برای رویارویی با طرح های غربی که نابودی کشورهای منطقه را دنبال می کنند، بستگی دارد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها