تظاهرات هزاران بحرینی دراعتراض به "فرمول1"

تظاهرات هزاران بحرینی دراعتراض به
شنبه 29 فروردين 1394 - 10:48

مردم بحرین با برگزاری تظاهراتی گسترده، اعتراض خود را به برگزاری مسابقات فرمول یک در کشورشان اعلام کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از مراه البحرین، هزاران بحرینی در روز جمعه ( 28 فروردین،17 آوریل) در مخالفت با برگزاری مسابقه اتومبیلرانی "فرمول 1 " که فعالیت خود را در پیست بین المللی جنوب منامه آغازکرده، تظاهرات کردند.
بحرینی ها تاکید کردند که این مسابقه سرپوشی بر جنایت ها و نقض گسترده حقوق بشر در این کشور است.
تظاهر کنندگان در منطقه الدرازتاکید کردند : زندانیان زندان مرکزی "جو" در معرض خطر قرار دارند زیرا از یک ماه پیش مورد حملات انتقام جویانه نیروهای رژیم قرار گرفته اند.
سازمان های حقوقی بین المللی نیز با صدور گزارش هایی، رژیم بحرین را به خاطر ادامه نقض حقوق بشر محکوم کردند.

"سعید بومدوحه" معاون مدیر بخش خاورمیانه و شمال آفریقا درسازمان عفو بین الملل، گفت: برگزاری مسابقه فرمول یک که پایان هفته برگزار شد و جلب نظر مردم دنیا به این مسابقه، منجر به انحراف افکار عمومی دنیا خواهد و شمار اندکی درمی یابند که پشت پرده این چهره ای که رژیم بحرین در صدد نشان دادن آن است، چه چهره زشت و کریهی قرار دارد.
تظاهرکنندگان در مناطق اطراف منامه دست به تظاهرات زدند، مناطقی که مقامات بحرین از 16 مارس 2015 زمان سرکوب تحصن گنندگان در میدان لولوه با کمک نیروهای سعودی تظاهرات را در آنجا ممنوع اعلام کردند.
تظاهرکنندگان پایان دیکتاتوری و یکه تازی آل خلیفه در زمینه تسلط بر کشور را خواستار شده و شعارهایی برای آزادی شیخ علی سلمان، دبیر کل جمعیت اسلامی وفاق ملی، و رهبران سیاسی زندانی که از چهار سال پیش در حبس به سر می برند، سر دادند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها