تلاش اوباما برای انحراف انقلاب های عربی

تلاش اوباما برای انحراف انقلاب های عربی
جمعه 30 ارديبهشت 1390 - 09:18

يک پژوهشگر سياسي لبناني به ملت هاي عرب درباره تلاش هاي رياکارانه و فريبکارانه " باراک اوباما" رييس جمهوري آمريکا براي مصادره و انحراف انقلاب ها در کشورهاي عربي در راستاي خدمت به منافع کاخ سفيد و رژيم صهيونيستي هشدار داد و سخنراني ديروز پنجشنبه اوباما را در همين چارچوب ارزيابي کرد.

" وسیم بزی" روز جمعه در گفت وگو با شبکه خبری العالم، از برخورد دوگانه اوباما با انقلاب های جهان عرب انتقاد کرد و گفت که اوباما در سخنراني اخیرنیت هایش را در پوششی جديد ارايه و تلاش کرد که ميان انقلاب هاي جهان عرب ارتباط و نزديکي ايجاد کند و با سخن گفتن از کمک هاي اقتصادي دربرخورد با مصر و تونس زمینه رشوه مالی به دیگر کشورها را فراهم کند.

وی تصریح کرد: اوباما در سخنراني خود از درگيري اعراب واسرائيل و مسئله فلسطين سخن گفت و بايد توجه داشت هرگاه پاي منافع اسراييل درسخنراني سياسي مسوولان آمريکايي درميان باشد؛ شخصيت تاريخي و قديمي روساي جمهور آمريکا در حمايت از اين رژيم برملا مي شود.

وسیم بزي اظهار داشت: اوباما با نگاه به خاورميانه و شمال آفريقا مي خواهد بگويد که آمريکا تنها رهبر و فرمانده جهان است و اين واشنگتن است که اولويتها را تعيين مي کند و از اين رو؛ برخورد متضاد و دوجانبه اي با کشورهاي منطقه دارد.

این پژوهشگر لبنانی از ملت ها و دولت های منطقه عربي که اوباما در سخنراني اش آنها را خطاب قرار داد، خواست تا موضعي محتاطانه اتخاذ کنند و  هوشيار باشند که امريکا در تلاش براي به عهده گرفتن زمام امور عربي و ساماندهي آن درجهت حفظ منافع عالي خود است و به همین دلیل اوباما ارتباط سرنوشت ساز و قطعي اين منافع با سرنوشت خاورميانه و شمال افريقا را مورد تاکيد قرار داد.

وي خاطرنشان کرد: سخنراني اوباما يک روز قبل از وضع فهرست تحريم هاي آمريکا عليه سوريه و اعزام "جفري ويلتمن" از مقامات وزارت خارجه آمريکا به لبنان بيانگر آن است که آمريکا مي خواهد به سوريه ضربه سياسي وارد کند.

وسيم بزي تاکيد کرد: سوريه توطئه ها را پشت سر گذاشته است  و تحريم هاي بي فايده را هم پشت سرخواهد گذاشت.

اين پژوهشگر سياسي لبنان تاکيد کرد: آمريکايي ها نمي توانند به ملتهاي منطقه درباره مسايلي که خود انتخاب کردند، رشوه بدهند و از مسئله فلسطين که در راس همه مسايل جهان عرب قرار دارد، چيزي عايد آنها نخواهد شد.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها