کیفرخواست دادگاه حریری

طرحی دیگر برای فتنه در لبنان

طرحی دیگر برای فتنه در لبنان
جمعه 10 تير 1390 - 07:30

يک نماينده مجلس لبنان، صدور کيفرخواست دادگاه بين المللي ترور رفيق حريري نخست وزير اسبق اين کشور را طرحي ديگر براي ايجاد فتنه در لبنان دانست.

قاسم هاشم روز جمعه در گفتگو با شبکه خبري العالم اظهار داشت : هدف عاملان پشت پرده صدور اين کيفرخواست، ايجاد فتنه در لبنان و ضربه زدن به تماميت ارضی کشور است و همین دلیل صدور کیفرخواست این دادگاه با آغاز فعاليت دولت جدید و صدور بيانيه هيات وزيران همزمان شده است.

وي افزود : بهبود اوضاع در سوریه خواب عوامل صادر کننده کيفرخواست دادگاه بين المللي را برآشفت، چون آنها تمام برنامه های خود را بر اساس برهم زدن ثبات سوريه و لبنان بنا نهاده اند.

هاشم گفت : همزماني صدور کیفر خواست و آغاز به کار دولت  نشان مي دهد که کيفرخواست تنها وظيفه اي سياسي دارد و هدف آن خدمت به منافع و اهداف سياسي گروهي خاص در لبنان و شرکاي خارجي اش است.

وي با اشاره به اینکه این کيفرخواست کاملا از عدالت و حقيقت به دور است، خاطر نشان کرد : دولت لبنان بايد همان موضعی را که در قبال دادگاه بين المللي اتخاذ کرد، در پیش بگیرد.دولت تاکيد کرده در مسير حقيقت، عدالت، خدمت به منافع ملي، حفظ امنيت و ثبات در لبنان حرکت خواهد کرد.

نماينده مجلس لبنان هشدار داد:اين کيفرخواست و مسائل پشت پرده آن از چالش هايي است که بايد با همه امکانات و سازوکارها به مقابله با پيامدهاي آن شتافت.

وی گفت : مسئوليت مقابله با آن در درجه اول وظيفه دولت و آن گاه وظيفه افراد غيوري است که نگران منافع ملي هستند نه کساني که فقط به منافع تنگ نظرانه شخصي و گروهي خود مي انديشند.

هاشم در پايان تاکيد کرد : لبناني ها از توطئه هايي که براي کشورشان و تمامي منطقه طراحی مي شود ، آگاه هستند و هوشيارانه با آن برخورد مي کنند. مردم لبنان مي دانند که هدف از اين توطئه چيني ها ضربه زدن به محور مقاومت و پايداري در منطقه است. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها