به دنبال آزادي اسرا؛

تحقق آشتي ملي در فلسطين قوت گرفت

تحقق آشتي ملي در فلسطين قوت گرفت
چهارشنبه 27 مهر 1390 - 08:25

رام الله (العالم) ـ زياد ابوعين عضو شوراي انقلابي جنبش فتح و معاون وزارتخانه امور اسرا در دولت انتصابي تشکيلات خودگردان فلسطين در رام الله گفت: به دنبال اجرايي شدن عمليات تبادل اسرا و بازگشت اسيران فلسطيني به آغوش خانواده هايشان، امکان مصالحه ميان گروه هاي فلسطيني بيشتر شده است.

زياد ابوعين چهارشنبه در گفت وگو با شبکه خبري العالم با بيان اين که سراسر سرزمين هاي فلسطيني را شادي فرا گرفته است؛  تصريح کرد: به دنبال عمليات مبادله اسرا ،که اولين مرحله آن ديروز (سه شنبه) صورت گرفت، مصالحه ملي فلسطيني ها نيز در آستانه عملي شدن است و اين امر به نفع همه فلسطيني ها است زيرا منافع عالي ملت فلسطين در گرو مصالحه ملي است.

ابوعين گفت: همه اسراي فلسطيني در راه دفاع از خاک و ملت فلسطين به زندان افتاده اند و هزينه دفاع از سرزمين فلسطين را پرداخته اند. آنها نه به علت دفاع از گروه ها يا احزابشان بلکه در راه دفاع از ملت فلسطين به اسارت رفته اند.

وي افزود: در حال حاضر حدود 860 اسير فلسطيني محکوم به حبس ابد در زندان هاي رژيم صهيونيستي هستند و شمار زيادي از آنها بيش از 20 سال از دوره محکوميت شان را سپري کرده اند.

ابوعين درباره اظهارات محمود عباس رييس تشکيلات خودگردان فلسطين مبني بر اين که شمار ديگري از اسرا هستند که بايد براساس توافق وي با رژيم صهيونيستي آزاد شوند؛ گفت: به رييس تشکيلات خودگردان وعده داده شده است که در پرونده گلعاد شاليت به دستاوردي دست خواهد يافت و به نظر مي رسد تماس هايي در سطح بين الملل در اين زمينه در جريان است.

وي افزود: البته محمود عباس نيز اعلام کرده است که اين امر به ميزان التزام طرف اسراييلي مرتبط است. به نظر مي رسد يک پيام بين المللي مبني بر امکان آزادي هزار اسير فلسطيني ديگر علاوه بر توافقنامه عمليات تبادل اسرا بين مقاومت فلسطين و رژيم صهيونيستي وجود دارد و اميدواريم اين وعده بين المللي جامه عمل به خود بپوشد.

ديروز (سه شنبه) بر اساس توافقنامه مبادله اسرا ، 477 اسير فلسطيني از جمله 315 اسير محكوم به حبس ابد و شماري از اسراي مشمول حكم هاي بسيار طولاني مدت آزاد شدند.


قرار است در مرحله دوم كه در دو ماه آينده انجام مي شود 550 اسير فلسطيني ديگر آزاد شوند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها