تهدید اسرای آزاده فلسینی به مرگ

تهدید اسرای آزاده فلسینی به مرگ
شنبه 30 مهر 1390 - 10:06

اسراي آزاد شده از زندانهاي رژيم اشغالگر تاکيد کردند که نيروهاي رژيم اشغالگر برخي از آنها را هنگام ترک زندان تهديد کرده اند که به قتل خواهند رساند.

به گزارش روز شنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم ،"نائل و فخري البرغوثي" که سالها از عمرشان را در زندان هاي رژيم صهیونیستی گذراندند، می گویند که شاهد این مسئله بودند که برخي اسراي فلسطيني لحظاتي پيش از آزادي از سوي نيروهاي امنيتي رژيم صهیونیستی به قتل تهديد شده اند.

فارس الصرفندي خبرنگار شبکه خبری العالم از" بلده کوبر" واقع درکرانه باختري رود اردن گزارش داد : وقتي که به  بلده کوبر رسيدم، باشمار زيادي از مردم و نيروهاي مقاومت فلسطين که براي ديدار با اسراي آزاده تجمع کرده بودند، روبرو شدم؛ اين سوال در ذهنم ايجاد شد که چگونه مي توان سه دهه را در اسارت گذراند؟ و آيا اسارت مي تواند اراده انسان را از او بگيرد؟

نائل البرغوثي از اسراي قديمي فلسطيني در زندان های رژیم صهیونیستی در این باره گفت : نيروهاي اسرائيلي هر قدر تلاش کردند که روحيه ما را تضعيف کنند، موفق نشدند ؛ چرا که روحيه ما از اعتقادات مان سرچشمه می گیرد و تضعيف نخواهد شد، مگر اينکه آن ها بتوانند اعتقادات ما را از ما بگيرند و اعتقادات ما هم سلب نخواهد شد، مگر اينکه ما جان خود را از دست بدهيم .

نائل البرغوثي درحاليکه فقط 18 سال داشت، توسط نيروهاي رژيم صهيونيستي به اسارت درآمد؛ حال که 50  سالگي را پشت سرگذاشته و پدر و مادر خود را از دست داده، به شهرش بازگشته است، نائل در زندان فقط چند بار برادرش را از پشت ميله ها ملاقات کرده بود.

" فخري البرغوثي " ديگر اسير قديمي زندان هاي رژيم صهيونيستي نیز درحالي اسير شد که پسر بزرگ او هنوز يک سال نداشت؛ بعد از 28 سال آن پسر 1 ساله که اکنون پدر شده، به اسارت نظامیان صهیونیستی در آمده، و پدر بزرگ به تازگی آزاد شده است.

 نائل و فخري ضمن توصيف لحظات پاياني ترک زندان رژيم صهيونيستي، مي گويند که نيروهاي صهيونيستي در زندان ها برخي از اسراي فلسطيني را تهديد کردند که آنان را مي کشند.

فخري البرغوثي گفت:  برخي از اسراي فلسطيني آشکارا تهديد شدند و به برخي از جوانان اسير از جمله نزار التميمي و أحلام التميمي گفته شده بود که فقط دو ماه ديگر زنده ايد.

بعد از سالها اين دو اسير فلسطيني آزاد شدند و اکنون تغییرات سیاسی، جغرافیایی و اجتماعی فراوانی از آن زمان رخ داده است؛بچه ها بزرگ شدند و مسن ها فوت کرده اند؛ اما مساله اي که تغيير نکرده و همچنان ثابت است، اعتقاد به مسأله فلسطين، عادلانه بودن و وجود راه حل هايي براي حل و فصل مشکلات فلسطین است.



پربیننده ترین خبرها