روایت فتحی حماد از مبادله اسرا با رژیم صهیونیستی

ناگفته‌های بسیاری وجود دارد

ناگفته‌های بسیاری وجود دارد
سه شنبه 3 آبان 1390 - 06:17

وزير امور داخلي و امنيت ملي دولت حماس در غزه با اشاره به ناکارآمدي تمامي اقدامات رژيم صهيونيستي براي آزادي گيلعاد شاليت، نظامي در بند خود، تصريح کرد: اسراييل براي آزادي وي مجبور شد براي اولين بار خطوط قرمز خود را ناديده بگيرد.

به گزارش روز سه شنبه پايگاه اطلاع رساني شبکه خبري العالم " فتحي حماد " در گفت وگو با روزنامه لبنانی السفير تاکيد کرد، در مبادله اسرای فلسطینی با یک نظامی صهیونیست بيش از 90 درصد از مطالبات فلسطيني ها محقق شده است.

روز سه شنبه 26 مهر ماه گیلعاد شالیت نظامی صهیونیست که پنج سال پیش در غزه بازداشت شده بود در معاوضه با 1027 اسیر فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی، آزاد شد.

فتحی حماد گفت : اسراييل دو ماه پس از اسارت گیلعاد شاليت از طريق ميانجي مصري به حماس پيشنهاد داد وي را در مقابل 50 اسير فلسطيني مبادله کند، که با مخالفت گردان هاي قسام، شاخه نظامي جنبش حماس، مواجه شد.

وي با اشاره به اینکه دوبرابر شدن پیشنهاد صهيونيست ها باز هم با مخالفت مواجه شد، تاکید کرد: گردان های قسام با پافشاري بر خواسته هاي خود سرانجام موفق شد، 1027 اسير فلسطيني شامل همه زنان اسير و شمار زيادي از اسيران داراي محکوميت هاي طولانی مدت را مبادله کند.

اين رهبر جنبش حماس با اشاره به اینکه مبادله اسيران فلسطيني با گیلعاد شاليت در نوع خود بي نظير و بي سابقه بود، افزود : اسراييل براي اولين بار مجبور شد خط قرمزهاي خود براي مبادله را ناديده گرفته و بشکند.

فتحی حماد يکي از موفقيت هاي بزرگ گردان هاي قسام را پايداري پنج ساله در مخفي نگه داشتن گیلعاد شاليت دانست و گفت: اسراييل براي يافتن شاليت، ميليون ها پيامک تلفن همراه برای مردم غزه ارسال و جايزه‌هايي هنگفت براي کوچک‌ترين اطلاعات از شاليت تعيين کرد؛ دستگاه های شنود در مناطق مختلف غزه کار گذاشت که تعدادی از این  دستگاه ها کشف شد؛ مزدورانی براي يافتن وي به غزه اعزام کرد که برخی از این افراد  شناسايي شدند، پس از ناکامی در به کار بردن تمامی این اقدامات از امکانات جديد فنآوري از جمله هواپيماهاي شناسايي استفاده کرد که بازهم بی ثمر بود و حتی با حمله به غزه نيز نتوانست وي را بيابد.

وزير امور داخلی و امنیت ملی دولت حماس درغزه در پايان تاکيد کرد که موفقيت قرارداد مباله اسيران فلسطيني با گیلعاد شاليت مرهون ايستادگي مردم فلسطين در غزه و جانفشاني براي نيل به هدف است، به همين سبب  اين مبادله به منزله پيروزي بزرگي براي ملت فلسطين به شمار مي رود.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها