به دنبال تخريب باغ ها توسط اسراييل صورت گرفت؛

کاهش شديد محصول زيتون فلسطينيان

کاهش شديد محصول زيتون فلسطينيان
يکشنبه 8 آبان 1390 - 10:14

کرانه باختري (العالم)- توليد محصول زيتون فلسطينيان به دليل اقدامات رژيم صهيونيستي مبني بر تخريب باغ ها از طريق ادامه عمليات تسطيح زمينها واشغال صدها هکتار از باغ هاي زيتون،با کاهش چشمگيري مواجه شده است.

به گزارش يکشنبه پايگاه اطلاع رساني شبکه خبري العالم، کشاورزان فلسطيني که با فروش زيتون امرار معاش مي کنند با چالش ها و موانع جدي روبرو هستند به گونه اي که مقامات رژيم اشغالگر به دليل احداث ديوار حايل نژادپرستي يا شهرک هايي که به باغ هاي زيتون مشرف است از ورود  کشاورزان فلسطيني به زمين هايشان ممانعت مي کنند.

يک کشاورز فلسطيني به خبرنگار العالم گفت: ديوار حايل مشکلات زيادي براي ما ايجاد کرده است همچنين صهيونيستها زمين هاي ما را عمدا به آتش مي کشند.

وي افزود: همه مردم فلسطين از ديوار حايل نژاد پرستي و شهرک هاي صهيونيست نشين در رنج  و عذاب هستند. 

گفتني است شهرک نشينان صهيونيست امسال با سوزاندن يا از ريشه درآوردن 7 هزار و 500 اصله درخت زيتون به حملات خود عليه کشاورزان فسلطيني شدت بخشيده اند که به تبع آن توليد روغن زيتون فلسطينيان امسال به حدود 12 هزار تن کاهش خواهد يافت که 47 درصد توليد سال گذشته است.

"جمال جمعه" رييس کميته مردمي مبارزه با ديوار حايل و شهرک سازي در گفت و گو با العالم اظهار داشت: کشاورزاني که زمين هايشان در مجاورت شهرک هاي صهيونيست نشين است با خطر حملات شهرک نشينان روبرو هستند و از رفتن سر زمين هاي خود  بيمناک هستند .

پيش بيني مي شود کاهش توليد روغن زيتون ؛اقتصاد فلسطين را شديدا تحت تاثير قرار دهد زيرا بيش از 45 درصد از زمين هاي کشاورزي کرانه باختري تحت کشت زيتون است و اين صنعت يک چهارم مجموع درآمد کشاورزي در سرزمين هاي اشغالي را شامل مي شود و حدود 100 خانوار فلسطيني از آن امرار معاش مي کنند .

"حمدالله حمدالله" مسوول وزارت کشاورزي فلسطين گفت: توليد روغن زيتون، زيربناي اقتصاد فلسطين است و اقدامات رژيم صهيونيستي به شکل گسترده اي قيمت و مقدار روغن زيتون توليدي فلسطينيان را تحت تاثير قرار داده است.

اقدامات رژيم صهيونيستي در راستاي تلاش براي در تنگنا قرار دادن فلسطينيان و مجبور کردن آنها به ترک زمين هايشان در چارچوب طرح يهودي سازي و پاکسازي نژادي است که رژيم صهيونيستي در همه اراضي اشغالي فلسطين در پيش گرفته است. 

پربیننده ترین خبرها