محمود عباس عضويت فلسطين در يونسكو را يك پيروزي خواند

محمود عباس عضويت فلسطين در يونسكو را يك پيروزي خواند
سه شنبه 10 آبان 1390 - 05:50

رييس تشكيلات خودگردان فلسطين روز دوشنبه از موافقت يونسكو با عضويت كامل فلسطين در اين سازمان به عنوان پيروزي براي حقوق مردم فلسطين ياد كرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی العالم به نقل از خبرگزاري فرانسه از رام الله، نبيل ابو ردينه سخنگوي محمود عباس به نقل از وي گفت: پذيرفتن فلسطين در يونسكو، پيروزي به نفع حقوق فلسطينيان ، عدالت و آزادي است.

ریاض المالكي نماينده تشكيلات خودگردان فلسطين در يونسكو نيز عضويت اين تشكيلات در اين سازمان بين‌المللي را لحظه تاريخي توصيف كرد. مالكي خاطرنشان كرد:‌ عضويت تشكيلات خودگردان فلسطين در يونسكو آغاز راهي است كه اجازه مي دهد سرزمين مان را از اشغال اشغالگران رهايي بخشيم.

نماينده تشكيلات خودگردان فلسطين در يونسكو با اشاره به اظهارت مقامهاي رژيم صهيونيستي و آمريكايي كه گفته بودند مصوبه يونسكو مي تواند مذاكرات صلح را با مشكل مواجه كند، گفت: اين امر هيچ ربطي به آنها ندارد و عضويت ما در سازمان يونسكو هيچگونه تاثير منفي در از سرگيري مذاكرات صلح نخواهد گذاشت.

مجمع عمومي يونسكو روز گذشته (دوشنبه ) در نشستي در پاريس به عضويت كامل تشكيلات خود گردان فلسطين در اين سازمان راي مثبت داد.

از مجموع كشورهاي عضو يونسكو ، 107 كشور از جمله كشورهاي عربي ،آفريقايي و آمريكاي لاتين به عضويت كامل فلسطين دراين سازمان راي مثبت، 14 كشور ازجمله آمريكا، آلمان و كانادا به آن راي منفي و 52 كشورنيز راي ممتنع دادند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها