كارشناس مركز مطالعات سياسي و راهبردي الاهرام:

اتفاق نظر انقلابیون مصر برای مقابله با کودتا

اتفاق نظر انقلابیون مصر برای مقابله با کودتا
يکشنبه 21 خرداد 1391 - 07:20

كارشناس مركز مطالعات سياسي و راهبردي الاهرام تاکيد کرد که همه جريان هاي انقلابي بر لزوم حمايت از محمد مرسي نامزد اخوان المسلمين در برابر احمد شفيق نامزد رژيم سابق با هدف اتحاد در برابر کودتاي نظامي براي بازگرداندن رژيم سابق اتفاق نظر دارند.

"بشير عبدالفتاح" روز  یکشنبه در مصاحبه با شبكه خبري العالم، گفت: ميان "محمد مرسي" كه بعد از خارج شدن ساير نامزدها از گردونه رقابت در دور اول انتخابات رياست جمهوري مصر، نماينده انقلابيون است و "احمد شفيق " كه نماينده شوراي نظامي و رژيم سابق مصر است، رقابت سياسي شديدي وجود دارد.

كارشناس مركز مطالعات سياسي و راهبردي الاهرام، افزود:حزب ملي منحله سابق اکنون همه تلاش خود را به كار مي گيرد تا از طريق ریاست جمهوری احمد شفيق رژيم سابق را دوباره احیا کند.

وي خاطرنشان كرد: مرسي هم درمقابله با اين تلاش ها، سعي مي كند تا همه انقلابيون اعم از جوانان و گروه هاي راستگرا و چپگرا را به سوي خود جلب كند و در اين ميان گفتگوهايي ميان گروه هاي ياد شده جريان دارد.

عبدالفتاح تاكيد كرد: گروه هاي انقلابي بر لزوم پشت سر گذاشتن اختلافات و اتفاق نظر درباره يك هدف واحد يعني نجات انقلاب و مقابله با كودتا عليه انقلاب اتفاق نظر دارند و از اين رو اغلب آنان حمايت خود را از محمد مرسي اعلام كردند.

كارشناس مركز مطالعات سياسي و راهبردي الاهرام، گفت: شفيق تبليغات سازماندهي شده را با همكاري رسانه هاي وابسته به كارگزاران مرتبط با رژيم سابق مصر رهبري مي كند و به همين دليل نبرد ميان مرسي و شفيق و طرفدارانشان نبردي شديد است.

عبدالفتاح، شفيق را به تلاش براي ترساندن قبطي ها از رسيدن مرسي به سمت رياست جمهوري و دست نيافتن آنان به حقوق خود در سايه حكومت وي متهم كرد و گفت : احمد شفیق اين مساله را فراموش كرده است كه مسيحيان در زمان حكومت مبارک ، به علت تلاش هاي مبارك براي استفاده ابزاری از دين و اختلاف افكني ميان مسلمانان و مسيحيان با سختي هاي بسياري مواجه بودند.

كارشناس مركز مطالعات سياسي و راهبردي الاهرام، گفت: حادثه انفجار كليساي قديسين با طراحي حبيب العادلي وزير كشور پيشين مصر صورت گرفت و هدف از آن تلاشي براي به كارگرفتن دين و ترساندن مسيحيان بود كه درجهت خدمت به نظام سياسي صورت گرفت.

وي اظهار داشت: همه قبطي ها در مرحله اول انتخابات رياست جمهري مصر به احمد شفيق راي ندادند.

دور دوم انتخابات رياست جمهوري مصر قرار است شانزدهم و هفدهم ماه جاري برگزار شود.

9-20:47

 

 

 

 

 

 

 

 



پربیننده ترین خبرها