سرآغاز پاکسازی مصر از رژیم مبارک

سرآغاز پاکسازی مصر از رژیم مبارک
سه شنبه 24 مرداد 1391 - 08:38

عضو کانون وکلاي مصر، اقدام رئيس جمهور اين کشور در بازنشسته کردن 2 تن از ارشدترين فرماندهان نظامي را سرآغازي براي پاکسازي مصر از عناصر فاسد رژيم مبارک دانست.

"محمد الدماطي" روز سه شنبه به شبكه خبري العالم، گفت: ماده سوم اعلاميه قانون اساسي تاكيد مي كند كه حاكميت تنها از آن مردم است و اين حاكميت از طريق انتخاب قوه مجريه و مقننه اعمال مي شود.

عضو کانون وکلای مصر، گفت: هدف شوراي عالي نيروهاي مسلح از صدور اعلاميه قانون اساسي سرقت اراده مردم بود؛ اراده اي كه در مجلس منتخب متجلي شد و شورای نظامی مي خواستند اين اراده را به شيوه اي هدفمند و از طريق دادگاه عالي قانون اساسي به سرقت ببرد.

وي اعلاميه متمم قانون اساسي را غيرقانوني دانست و افزود: با اقدام محمد مرسي در لغو متمم قانون اساسی مشروعيت به دولت بازگشت.

الدماطي گفت: محمد حسين طنطاوي زير دفاع بيش از 80 سال عمر دارد و نزديك به 23 سال در اين سمت بود ،اين وضعيت در هيچ نيروي مسلحي در جهان مشاهد نمي شود.

وکیل مصری افرود: رويدادهاي اخير در صحراي سينا روند بركناري فرماندهان را تسريع بخشيد و تصميم به بركناري برخي از فرماندهان نظامي سرآغاز تصميمات ديگر براي پاكسازي نهادهاي مصر از مسئولان فاسد باقي مانده از رژيم گذشته است.

13-19:06

 

 

 



پربیننده ترین خبرها