شکست رژیم بحرین در سرکوب مخالفان

شکست رژیم بحرین در سرکوب مخالفان
پنج‌شنبه 8 ارديبهشت 1390 - 08:45

خاندان حاکم در بحرين با تمام توان مخالفان را سرکوب و بازداشت مي کند و اخبار شکنجه زندانيان و قتل آنان همه روزه منتشر مي شود.

هفته نامه آلماني اشپيگل با انتشار مقاله اي در باره قيام مردم بحرين و سرکوب خونين آن توسط رژيم آل خليفه و با همکاري جمعي رژيم هاي عربستان ، امارات و کويت ، تاکيد کرد که برآيند مجموعه رويدادهاي اين کشور کوچک در خليج فارس نشان دهنده پيروزي معنوي انقلابيون است.
اين هفته نامه با اشاره به اينکه چهار مخالف تاکنون براثر شکنجه در زندان کشته شده اند و درهمين حال تظاهرکنندگان تحت فشار طاقت فرساي رژيم نظامي بحرين قراردارند افزود : به نظر مي رسد سرکوب ساده ترين شيوه خاندان حاکم در بحرين براي حذف احزاب مخالف است و درهمين چارچوب هر نمادي که ياد آور انقلاب باشد ويران مي شود.
در ادامه مقاله اشپيگل آمده است : در شرايطي که پزشکان ، پرستاران و تمام شاهدان فاجعه حق هيچگونه اظهار نظر ندارند و ساکت مي شوند ، تصاويروحشتناکي ازشکنجه مخالفان رژيم آل خليفه در رسانه ها منتشر شده و تهديد قتل عليه شيعيان همچنان ادامه دارد.
پس از سپري شدن چهار هفته از ورود نيروهاي سپر جزيره به بحرين ، همچنان خفقان بسيار شديدي براين کشور حاکم است و مزدوران شرايط را براي ادامه حاکميت 227 ساله آل خليفه آماده مي کنند.
آنها از نيروهاي سپر جزيره متشکل از نيروهاي عربستان سعودي، امارات عربي متحده، عمان ، کويت و برخي ديگر کشورها براي سرکوب انقلاب مردم بي دفاع کمک گرفتند و علت آن نيز فقط اين است که آنها خواهان حقوق طبيعي خود مانند دمکراسي و عدالت هستند.
در شرايطي که به گواه همه جهان ، تظاهرات مسالمت آميز در بحرين برگزار مي شد ، پس از شروع حملات گسترده به مخالفان و سرکوب شديد تظاهرکنندگان ، اقداماتي مانند انحلال دو حزب بزرگ مخالف رژيم به بهانه برنامه ريزي تظاهرات مخل امنيت از سوي وزارت دادگستري صورت گرفت.
به اين ترتيب نمي توان باور کرد که کشته شدن چهار نفر در کمتر از 9 روز در منامه موضوعي اتفاقي باشد ، بلکه جنايت بزرگي عليه مردم است.
پس از کشته شدن کريم فخراوي 49 ساله يکي از موسسان حزب الوفاق در زندان ، خاندان حاکم مدعي شد که علت مرگش نارسايي کليه بود.
به گفته شاهدان او در منزل يکي از بستگانش بازداشت شد.
همچنين علي عيسي صقر و حسن رشيد زکريا نيز در زندان کشته شدند در حالي که رژيم نتوانست نشانه هاي شکنجه در بدن آنها را مخفي کند. نفر چهارم نيز در همان شرايط و به علت هاي نامشخص جان باخت.
جو استورک عضو سازمان ديده بان حقوق بشر ، معتقد است که کشته شدن چهار نفر در زندانهاي بحرين موضوعي اتفاقي نبوده است.جرزي بوزک رئيس اتحاديه اروپا از اقدام دولت بحرين در سرکوب و شکنجه مخالفان و بازداشت بيش از 400 نفر از فعالان انقلاب، وبلاگ نويسان و مخالفان به ويژه زنان ابراز انزجار کرد.
او گفت، اين سرکوب شديد تصادفي يا ناگهاني نيست، بلکه اقدام برنامه ريزي شده و ناشي از رفتار زننده ديکتاتوري و خونين است.
وي از حاکميت بحرين خواست علاوه بر فاش کردن محل نگهداري زندانيان ، ترتيبي اتخاذ کند تا خانواده ها بتوانند با آنان و بخصوص عبدالهادي الخواجه رئيس سابق مرکز حقوق بشر بحرين، ملاقات کنند.
سرنوشت مبهم بازداشت شدگان جامعه پزشکي بحرين نيز همچنان در هاله اي از ابهام قرار دارد. بخش عمده آنها در بيمارستان سلمانيه مشغول فعاليت بودند. بر اساس اطلاعات سازمان حقوق بشر از دو پزشک بازداشتي از 15 مارس گذشته تاکنون هيچ خبري در دست نيست و مشخص نيست که در قيد حيات هستند يا خير.
فاطمه البلوشي وزير بهداشت ، کارکنان بيمارستان را به علت مداوا کردن مجروحان مخالف به توطئه عليه امنيت بحرين و وخيم نشان دادن وضع مجروحان به منظور تاثيرگذاري بر رسانه ها و سياه نمايي چهره دولت متهم کرد. همچنين آنها را به دستکاري تصاوير ، پنهان شدن در لباس پزشکان و پرستاران و مخفي کردن سلاح در ميدان اللولوئه متهم کرد.
اتهام دروغ عليه انقلابيون در شرايطي مطرح مي شود که خود رژيم با پخش تصاويري از کودکان يکي از مدارس فلسطيني به جاي کودکان بحريني از تلويزيون و به عنوان حاميان رژيم ، رسوايي ديگري به رسوايي هاي ديگر خود افزود .
کارکنان بيمارستان از استفاده مزدوران رژيم بحرين از سلاح هاي ممنوعه خبر داده اند و فيلم و عکس هاي مستندي از وضعيت وخيم مجروحان قبل از درمان تهيه و به جهانيان عرضه کرده اند.
مزدوران رژيم از هيچ خشونت و جنايتي فروگذار نيستند ، به گونه اي که وحشيانه ترين رفتارها با افرادي مي شود که در جريان تظاهرات با گلوله هاي نظاميان حاکم مجروح مي شوند. ريچارد سولوم از سازمان پزشکان بدون مرز در از يورش نيروهاي امنيتي به بيمارستان منامه و مصادره پرونده هاي بيماران خبر داد و گفت که سه پزشک به دليل نصب نکردن عکس نخست وزير در اتاق خود به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفتند.
از

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها