تشریح عملیات ویژه ارتش یمن در عمق خاک عربستان/ حمله به ساختمان وزارت دفاع عربستان/ «آرامکو» هدف قرار گرفت

تشریح عملیات ویژه ارتش یمن در عمق خاک عربستان/ حمله به ساختمان وزارت دفاع عربستان/ «آرامکو» هدف قرار گرفت
سه شنبه 16 آذر 1400 - 11:38

سخنگوی نیروهای مسلح یمن جزییات عملیات تهاجمی گسترده و منحصر به فرد در عمق خاک عربستان را تشریح کرد.

العالم - یمن

سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد که نیروهای این کشور مواضع نظامی حساس و حیاتی‌ای را در ریاض، جده، طائف، جیزان، نجران و عسیر هدف قرار داده‌اند.

یحیی سریع با اشاره به اینکه این عملیات تحت عنوان «هفتم دسامبر» انجام شده، ادامه داد که عملیات مذکور با موشک‌های بالستیک و ۲۵ پهپاد صورت گرفته است.

یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت: عملیات هفتم دسامبر علیه اهداف نظامی و حیاتی در ریاض و جده و طائف و جیزان و نجران و عسیر اجرا شد، 6 فروند پهپاد صماد 3 و تعدادی موشک ذوالفقار، وزارت دفاع و فرودگاه ملک خالد و چند اهداف نظامی دیگر در ریاض را هدف قرار دادند.

وی افزود: 5 فورند پهپاد صماد 1 و صماد 2 مواضع نظامی در مناطق ابها و جیزان و عسیر را هدف قرار دادند.

یحیی سریع در ادامه همچنین خبر داد که هشت پهپاد از نوع «قاصف 2k» و تعداد زیادی موشک بالستک مواضع حساس و مهمی را در ابها، جیزان و نجران هدف قرار داده‌اند.

وی همچنین اعلام کرد که شش پهپاد از نوع «صماد ۲» و صماد ۳، پایگاه هوایی «الملک فهد» در طائف و شرکت آرامکو را در جده هدف قرار داده‌اند.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن خاطرنشان کرد: نیروهای یمنی از قبل به شهروندان و مردم عادی حاضر در مناطق مورد هدف هشدار داده بودند تا از این مناطق دور شوند.

وی تصریح کرد: ما هر گونه حمله را با حمله جواب می دهیم و در راستای دفاع مشروع از خود در پاسخ به ادامه تجاوزات دشمن و محاصره یمن، عملیات های بیشتری را انجام خواهیم داد

یحیی سریع، دوشنبه‌شب، خبر داده بود که در پاسخ به جرایم ائتلاف متجاوز سعودی-آمریکایی، نیروهای مسلح این کشور یک عملیات هجومی گسترده و منحصر به فرد را در عمق خاک عربستان انجام داده‌اند.

عربستان سعودی در رأس یک ائتلاف عربی و تحت حمایت آمریکا، از ششم فروردین ۱۳۹۴ با ادعای تلاش برای بازگرداندن رئیس جمهور مستعفی یمن به قدرت اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، هوایی و دریایی این کشور کرد.

این تجاوز نظامی هیچ کدام از اهداف ائتلاف سعودی را محقق نکرد و فقط با کشته و زخمی شدن ده‌ها هزار یمنی، آواره شدن میلیون‌ها نفر، به بار آمدن خرابی برای زیرساخت‌های این کشور و گسترش قحطی و گرسنگی و بیماری‌های واگیردار همراه شده است.

پربیننده ترین خبرها