یورش صهیونیست ها به نمازگزاران فلسطینی در مسجد الاقصی ادامه دارد

یورش صهیونیست ها به نمازگزاران فلسطینی در مسجد الاقصی ادامه دارد
پنج‌شنبه 1 ارديبهشت 1401 - 13:02

نظامیان صهیونیست در ادامه یورش به فلسطینیان صبح امروز (پنجشنبه) با شلیک گلوله و گاز اشک آور به نمازگزاران در مسجد الاقصی حمله کردند.

العالم ـ فلسطین اشغالی

بنابر گزارش رسانه های فلسطینی، نیروهای اشغالگر صبح پنجشنبه برای بیرون راندن نمازگزاران در مسجد الاقصی، گاز اشک‌آور و گلوله‌های لاستیکی شلیک کردند.
نظامیان رژیم صهیونیستی در یورش به صحن‌های مسجد الاقصی، نگهبانان را از صحن‌ها دور کرده و نمازگزاران و اعتکاف کنندگان در مصلای القبلی را به محاصره درآورده‌اند.
شبکه الجزیره نیز گزارش داد که صهیونیست ها برای بیرون کردن نمازگزاران از گاز اشک آور و گلوله‌های پلاستیکی در مصلای القبلی استفاده می‌کنند که بر اثر آن چندین فلسطینی زخمی شدند.
رژیم صهیونیستی همچنین بامداد پنجشنبه به نوار غزه حمله کرد و جنگنده های اشغالگران مواضع نیروهای مقاومت فلسطین در مرکز غزه را با هشت فروند موشک هدف قرار دادند.
تانک‌های این رژیم نیز پست‌های دیدبانی نیروهای مقاومت فلسطین در شرق اردوگاه البریج در غزه را هدف قرار دادند.
این حملات در حالی صورت گرفته که ساعاتی رسانه ها از شلیک چند فروند موشک از نوار غزه به سمت شهرک‌های صهیونیستی هم مرز با این باریکه خبر داده بودند.

درگیری های اخیر رژیم صهیونیستی با فلسطینیان از آنجا آغاز شد که نظامیان رژیم صهیونیستی روز جمعه (26 فروردین ماه 1401) و در ماه مبارک رمضان به صحن‌های مسجد الاقصی و نمازگزاران فلسطینی یورش بردند. هلال احمر فلسطین صبح شنبه (فردای یورش نظامیان صهیونیست و درگیری با نمازگزاران فلسطینی) در بیانیه‌ای اعلام کرد که در حملات روز جمعه نظامیان رژیم اشغالگر در قدس اشغالی و کرانه باختری، در مجموع 344 نفر از فلسطینیان زخمی شدند. همچنین خبرها از بازداشت ۴۰۰ فلسطینی طی این درگیری ها تنها تا روز شنبه حکایت دارد.

بنابر اعلام هلال احمر فلسطین، 72 فلسطینی تنها در درگیری‌های روز سه شنبه (30 فروردین ماه) با اشغالگران اسرائیلی در شهرک «برقه» در شمال نابلس، زخمی شدند.

پربیننده ترین خبرها