اذعان وزیر خزانه‌داری سابق آمریکا: در رکود اقتصادی به سر می‌بریم

اذعان وزیر خزانه‌داری سابق آمریکا: در رکود اقتصادی به سر می‌بریم
چهارشنبه 4 آبان 1401 - 12:49

وزیر خزانه داری سابق آمریکا امروز (چهارشنبه) در اظهاراتی با اذعان به ورود اقتصاد آمریکا به شرایط رکود تاکید کرد که این وضعیت ادامه دار خواهد بود.

العالم ـ آمریکا

بنابر گزارش رویترز، «استیون منوچین» در سخنانی در اجلاس سرمایه‌گذاری اف‌آی‌آی (FII) در ریاض افزود: به احتمال بسیار زیاد یک بیشینه ۴.۵ درصدی در نرخ تورم ۱۰ ساله آمریکا رخ خواهد داد.

وی با بیان اینکه تورم کنونی در آمریکا در نهایت قابل کنترل است، پیش بینی کرد: مهار تورم در ایالات متحده به یک دوره ۲ ساله نیاز دارد.

وزیر خزانه داری پیشین آمریکا در این اظهارات، واشنگتن و پکن را به آموختن روش‌هایی برای هم‌زیستی ترغیب کرد و افزود: مسائل اقتصادی در آسیا به ویژه آسیای غربی باید به صورت درون منطقه‌ای مورد بررسی قرار گیرد.

این درحالی است که بلومبرگ نیز به تازگی در گزارشی وقوع رکود اقتصادی در آمریکا را در ۱۲ ماه آینده اجتناب ناپذیر دانسته بود.

در همین راستا،‌ موسسه تحقیقاتی فرانس بُرد آمریکا (Conference Board) روز گذشته در گزارشی شاخص سطح توقع مصرف کنندگان در آمریکا را که یکی از معیارهای مرتبط با تشخیص وضعیت رکود در اقتصاد است همچنان پایین‌تر از سطح ۸۰ تعیین و آن را نشانگر افزایش خطر بروز رکود اقصادی در آمریکا عنوان کرد.

به گزارش یرنا، تازه ترین نظرسنجی موسسه افکارسنجی گالوپ حاکی است که خوش‌بینی آمریکایی‌ها به آینده جوانان به پایین‌ترین حد خود طی سه دهه گذشته رسیده است.

ششمین اجلاس آینده سرمایه‌گذاری "اف‌آی‌آی" از روز گذشته به مدت دو روز با موضوع «سرمایه‌گذاری در انسان- تمکین نظام جدید جهانی» در ریاض آغاز شده است.

پربیننده ترین خبرها