پایگاه‌های استراتژیک اسرائیلی که هدف حملات حزب‌الله قرار گرفته‌اند

پایگاه‌های استراتژیک اسرائیلی که هدف حملات حزب‌الله قرار گرفته‌اند
جمعه 5 مرداد 1403 - 19:06

حزب‌الله لبنان در روزهای اخیر، چهار پایگاه استراتژیک دشمن صهیونیستی را هدف قرار داده است.

العالم- لبنان

رویارویی نظامی مستمر میان حزب‌الله لبنان و ارتش اشغالگر، که در سطح گسترده حملات به پایگاه‌ها و شهرک‌های واقع در نوار مرزی است، متوقف نشده بلکه این حزب دامنه جغرافیایی عملیاتش را تا تقریبا فراتر از مرزها گسترش داده است جایی که در آن پایگاه‌ها و مراکز استراتژی و حساس دشمن واقع است.

پایگاه هوایی میرون

پایگاه کنترل هوایی میرون بسیار حیاتی است؛ زیرا در بالای کوه "جرمق"، که بلندترین قله در فلسطین است، قرار دارد. این پایگاه نقش مهمی در مدیریت، رصد و کنترل حریم هوایی شمال رژیم صهیونیستی دارد.

میرون یکی از روستاهای فلسطینی است که اهالی آن مجبور به مهاجرت شدند، این روستا در چارچوب عملیات "حیرام" در 29 اکتبر 1948 توسط دشمن صهیونیستی اشغال شد تا اینکه پس از مدتی به بخشی از شهرک صهیونیست‌نشین میرون تبدیل شد که در اراضی این روستای ویران‌شده بنا شد.

پایگاه میرون مرکز اصلی مدیریت، مراقبت و کنترل هوایی در این منطقه در کنار پایگاه "میتسپه رامون" در جنوب است که دارای سیستم‌های پیشرفته و فناوری بسیار مدرن است و هشت و نیم کیلومتر از مرزهای لبنان فاصله دارد.

حزب‌الله بارها این پایگاه را گلوله‌باران کرد، اما اولین بار در 6 ژانویه بود که این حزب با 62 موشک در پاسخ به ترور "صالح العاروری" معاون دفتر سیاسی حماس آن را هدف قرار داد.

پایگاه نفح

در عمق جولان سوریه اشغالی در 19 کیلومتری مرز لبنان و 4 کیلومتری جنوب غرب شهرک "اورتال" قرار دارد.

این پایگاه شامل مقر لشکر منطقه‌ای "جولان 210"، ستاد "تیپ منطقه 474" و شامل پادگان "عوز" و مقر "گردان زرهی 77" و همچنین شامل گروهان‌های وابسته به هنگ "توپخانه 209" است.

این پایگاه در هفته‌های اخیر چند بار هدف حملات موشکی و پهپادی حزب الله لبنان واقع شد.

پایگاه زتیم

در نزدیکی شهر "صفد" قرار دارد و شامل مقر تیپ 3 پیاده لشکر 91 اسرائیلی است که فاصله‌اش از مرز لبنان 27 کیلومتر است.

پایگاه الیت

واقع در شمال شرق شهر صفد و از توابع شهرک "الیت هشاحر" است که مقر فرماندهی نظامی صهیونیستی وابسته به لشکر 91 در آن قرار دارد و از مرزهای لبنان دور بوده و در اعماق "جلیل سفلی" قرار دارد و اخیرا در پاسخ به جنایات اسرائیلی در جنوب لبنان هدف حمله پهپادی واقع شد.

پربیننده ترین خبرها