لحظه‌به‌لحظه با ٣٢۹مین روز از یورش به غزه و کرانه باختری/ انتصاب "حاکم نظامی" برای طولانی‌تر کردن جنگ!

لحظه‌به‌لحظه با ٣٢۹مین روز از یورش به غزه و کرانه باختری/ انتصاب
جمعه 9 شهريور 1403 - 08:02

ارتش اشغالگر در راستای تثبیت اشغالگری در باریکه غزه و مشروعیت گرفتن از جامعه جهانی برای ادامه جنگ در این باریکه، پست جدیدی را تحت عنوان به اصطلاح "رئیس تلاش‌های بشردوستانه- مدنی" در باریکه غزه ایجاد کرده است.

العالم- فلسطین اشغالی

ارتش اشغالگر برای سومین روز متوالی به یورش گسترده به شهرها و محله‌های فلسطینی‌نشین در کرانه باختری ادامه می‌دهد که طی آن، ده‌ها فلسطینی شهید و زخمی شده‌اند.

هشدارهای منطقه‌ای و بین‌المللی درباره وخیم شدن اوضاع در کرانه باختری به دلیل "استفاده بی‌رویه ارتش اشغالگر و شهرک‌نشینان علیه غیرنظامیان فلسطینی"، همچنان ادامه دارد.

وزارت بهداشت فلسطین از شهادت ۱۷ فلسطینی از آغاز عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در روز چهارشنبه را تایید، و اعلام کرد که طرف صهیونیستی پیکرهای ۳ تن از شهدا را تحویل نمی‌دهد.

طبق این گزارش، از آغاز یورش نظامی در کرانه باختری ۴۵ فلسطینی بازداشت شده‌اند و حملات نظامیان به خانه‌های فلسطینیان ادامه دارد.

لحظه به لحظه با ٣٢۹مین روز تجاوز به غزه

22:27 | تماس خبرنگار العالم با زن فلسطینی محاصره‌شده در جنین

تلفن

خبرنگار العالم در جنین با یکی از خانواده‌های محاصره شده در اردوگاه جنین و محله الشرقی، که به آب و نان دسترسی ندارند، تماس تلفنی برقرار کرد.

22:21 | گزارش خبرنگار العالم از مقابل تانک‌های ارتش اشغالگر در جنین

تان

به رغم حضور نظامی گسترده رژیم صهیونیستی در جنین، خبرنگار شبکه خبری العالم گزارش خود را از این شهر و از مقابل تانک‌های دشمن پخش کرد.

20:00 | اردوگاه "نور شمس" پس از عقب‌نشینی نیروهای اشغالگر

نور

حملات گسترده رژیم اشغالگر به اردوگاه نور شمس در کرانه باختری چیزی جز تخریب گسترده و زیرساخت‌های ویران‌شده بر جای نگذاشته است.

19:15 | عملیات ضد صهیونیستی در گذرگاه مرزی "طابا"

رسانه‌های عبری از زخمی شدن ۶ صهیونیست در جریان حمله با چاقو در گذرگاه مرزی "طابا"- واقع در مرزهای مشترک فلسطین اشغالی با مصر- خبر دادند.

19:06 | گزارش العالم از اولین مورد فلج اطفال در غزه

اطفال

خبرنگار شبکه العالم در غزه گزارش داد "عبدالرحمن ابوالجدیان" اولین کودک فلسطینی است که به دلیل شرایط سخت آوارگی در دیرالبلح و جنگ نسل‌کشی رژيم صهیونیستی علیه غزه، به فلج اطفال مبتلا شده است.

18:46| حماس: کشتار اسرائیل در کرانه باختری مانع از مقاومت فلسطین نمی‌شود

جنبش مقاومت فلسطین (حماس) اعلام کرد عملیات اشغالگران در شهر جنین کرانه باختری مانع از ایستادگی ملت فلسطین و قدرت مقاومت نمی‌شود

17:59 | بی بی شبیه هیتلر است

هیلتر

یک فعال اجتماعی با خلق اثری هنری، نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را به خاطر جنایاتش در غزه، به هیتلر تشبیه کرده است

16:43 | طوفان بشری در پایتخت یمن در حمایت از غزه

16:03 | رژیم صهیونیستی "خالد مشعل" را تهدید به ترور کرد

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی علنا رئیس جنبش مقاومت فلسطین(‌ حماس) در خارج از کشور را تهدید به ترور کرد.

14:16 | ویدیویی از حمله 7 اکتبر نیروهای مقاومت در داخل رژیم صهیونیستی

1

14:12 | واکاوی استراتژی رژیم صهیونیستی در کرانه باختری

عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در کرانه باختری در چارچوب استراتژی جغرافیای امنیتی و با هدف جلوگیری از تکرار حوادث 7 اکتبر و گسترش هرگونه مقاومت در سرتاسر این منطقه، تخریب زیرساخت‌های جامعه فلسطین و تکرار تراژدی غزه انجام می‌شود.

(جزییات بیشتر)

13:58 | لحظه شکار یک سرباز صهیونیست توسط نیروی حماس

1

13:41 | رهبر ارشد حماس به شهادت رسید

ارتش رژیم صهیونیستی در سومین روز حمله نظامی گسترده به مناطق مختلف کرانه باختری، از ترور یکی از رهبران جنبش مقاومت فلسطین (حماس) در شهر جنین خبر داد.

(جزییات بیشتر)

13:27 | فرمانده سابق ارتش رژیم صهیونیستی: نتانیاهو 12 بار مانع توافق شده است

یک فرمانده سابق ارتش رژیم صهیونیستی با اشاره به سنگ‌اندازی‌های این رژیم در مسیر توافق تبادل اسرا با جنبش مقاومت حماس، تأکید کرد که ارتش اسرائیل در باریکه غزه سرگردان و گرفتار شده است.

(جزییات بیشتر)

13:16 | شهادت سه نفر از گردان‌های قسام در جنین

عبدالرحمن شدید از رهبران جنبش مقاومت اسلامی حماس اعلام کرد که سه نفر از مجاهدان و فرماندهان گردان‌های قسام در درگیری‌ها با دشمن صهیونیستی در جنین به شهادت رسیدند.

شدید تاکید کرد که پس از شکست همه گزینه‌های پیش رو، گزینه‌ای جز مقاومت و مبارزه با دشمن اشغالگر صهیونیستی نداریم.

وی اظهار داشت که شهادت مجاهدان و فرماندهان قسام هرگز موجب ضعیف مقاومت نخواهد شد بلکه ما عملیات‌های خود را شدت خواهیم بخشید.

13:05 | حمله پهپادی ارتش اشغالگر صهیونیستی به گروهی از فلسطینیان

ارتش رژیم صهیونیستی با حمله به گروهی از فلسطینیان در شهرک الزبابده در جنوب جنین منجر به شهادت سه جوان فلسطینی شد.

1

12:58 |شلیک نظامیان صهیونیستی به سمت گروهی از خبرنگاران در جنین

1

12:46 | تصاویری از جنایتِ امروزِ صهیونیست‌ها در اردوگاه جبالیا

هشدار|حاوی صحنه‌های دلخراش

1

12:32 | جنین؛ کانون عملیات‌های استشهادی و نماد انتفاضه فلسطین

نیویورک‌تایمز در سرمقاله خود نوشت جنین که نقطه کانونی تجاوزات گسترده ارتش اشغالگر علیه کرانه باختری در روز چهارشنبه گذشته بوده، پس از چندین دهه مبارزه، به نماد قدرتمندی از مقاومت و انتفاضه برای فلسطینیان است.

(جزییات بیشتر)

11:37 | وزیر خارجه کوبا: آمریکا در نسل کشی غزه شریک اسرائیل است

برونو رودریگز وزیر خارجه کوبا تاکید کرد که "اسرائیل" یک شریک اصلی در نسل‌کشی علیه ملت فلسطین دارد و آن دولت آمریکا است که 50 هزار تن کمک نظامی در اختیار آن قرار داده است.

10:20 | بیش از نیمی از آمریکایی‌ها خواستار محدود شدن حمایت نظامی از اسرائیل هستند

نظرسنجی انجام شده توسط شورای امور جهانی شیکاگو نشان می‌دهد که افزون بر نیمی از آمریکایی‌ها معتقدند که کمک‌های نظامی ایالات متحده به رژیم صهیونیستی، که برای کشتار غیرنظامیان استفاده می‌شود، بایستی محدود شود.

(جزییات بیشتر)

10:02 | اظهارات آتشین سرهنگ بازنشسته اردنی در مورد کرانه باختری

یک سرهنگ بازنشسته ارتش اردن از کشورش خواست سیاست "صبر استراتژیک" در قبال رژیم صهیونیستی را کنار گذاشته و برای پایان دادن به جنایات این رژیم در کرانه باختری، تصمیم شفافی برای تعلیق پیمان آشتی با تل‌آویو اتخاذ کند.

(جزییات بیشتر)

09:52 | سقوط یک هواپیما در جنوب حیفا

شبکه 13 تلویزیون رژیم صهیونیستی از سقوط یک هواپیمای سبک در جنوب حیفا خبر داد و تاکید کرد در این حادثه یک نفر کشته و یک نفر هم بشدت مجروح شده است.

09:49 | شهادت 4 فلسطینی در حمله صهیونیست‌ها به یک خودرو

چهار فلسطینی در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به یک خودرو در شهرک «الزبابده» واقع در جنوب شهر «جنین» در کرانه باختری به شهادت رسیدند و اشغالگران پیکر شهدا را نیز بعد از بمباران این خودرو، ربودند!

09:42 | ادامه کودک‌کشی صهیونیست‌ها در اردوگاه النصیراتِ غزه

1

08:58 | حزب‌الله یگان جاسوسی "8200" رژیم اشغالگر را هدف قرار داد

برخی منابع تاکید کردند که رژیم اشغالگر به موفقیت حزب‌الله لبنان در عملیات "روز اربعین" و هدف‌گیری یگان اطلاعاتی 8200 این رژیم در پاسخ به ترور "فواد شکر" اذعان کرده است.

(جزییات بیشتر)

07:43 | سازمان ملل: اسرائیل با توقف کوتاه در جنگ موافقت کرده/ واکسیناسیون فلج اطفال در غزه آغاز می‌شود

شبکه CBS News در گزارشی اعلام کرد: سازمان ملل می گوید اسرائیل با توقف کوتاهی در جنگ موافقت کرده تا روند واکسیناسیون فلج اطفال در غزه آغاز شود.

سازمان بهداشت جهانی هم اعلام کرد در پی تأیید نخستین مورد ابتلا به فلج اطفال در نوزادی در غزه پس از 25 سال، جنگ به‌طور موقت و به صورت منطقه‌ای متوقف خواهد شد تا واکسیناسیون فلج اطفال برای صدها هزار کودک این منطقه امکان‌پذیر شود.

07:24 | ارتش صهیونیستی یک خودرو را در جنوب جنین(کرانه باختری) هدف قرار داد

1

انتصاب افسر ارشد ارتش اشغالگر در غزه

تارنمای "وای نت" به نقل از یک منبع صهیونیست فاش کرد که ارتش این رژيم، پست جدیدی را تحت عنوان به اصطلاح "رئیس تلاش‌های بشردوستانه- مدنی" در باریکه غزه ایجاد کرده است تا مسئولیت مدیریت جنبه‌های انسانی و هماهنگی مسائل غیرنظامی در این باریکه را بر عهده گیرد.

این منبع با بیان این‌که سرتیپ "الاد گورن" این سمت جدید را به عهده خواهد گرفت، افزود: این سمت معادل "ریاست اداره مدنی اسرائیل در کرانه باختری" است.

در همین حال، روزنامه "یدیعوت آحارونوت" نوشت: اختیارات گورن شامل نظارت بر امکان بازگشت یک میلیون آواره فلسطینی به شمال باریکه غزه، بازسازی پروژه‌ها، هماهنگی با موسسات کمک‌های بشردوستانه، انتقال کمک‌ها به مردم و آمادگی برای زمستان خواهد بود.

این روزنامه به نقل از یک مقام ارشد امنیتی نوشت که این سمت برای مدت طولانی در نظر گرفته شده، و هدف از آن را مشروعیت بین‌المللی ارتش برای ادامه جنگ در غزه بدون تأثیرگذاری بر جنبه‌های انسانی مانند قحطی یا بحران انسانی انجام شده است.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها