آغاز رسمی واکسیناسیون فلج اطفال در غزه از امروز + فیلم و عکس

يکشنبه 11 شهريور 1403 - 13:59

در بحبوحه تجاوز بی وقفه و بی رحمانه رژیم صهیونیستی علیه ساکنان باریکه غزه، و پس از گذشت ۳۳۱ روز از قتل عام زنان و کودکان بی دفاع این منطقه، اولین مرحله از اجرای طرح واکسیناسیون فلج اطفال در این باریکه رسما امروز (یکشنبه) آغاز گردید.

العالم - فلسطین اشغالی

پیش از این (دیروز، شنبه) خبرگزاری فرانسه گزارش داده بود که پس از اعلام موافقت رژیم صهیونیستی با توقف موقت و مقطعی جنگ در باریکه غزه، کمپین واکسیناسیون فلج اطفال در مرکز این باریکه آغاز شده است. «موسی عابد» مدیر مراقبت‌های بهداشتی اولیه در باریکه غزه نیز دیروز خاطرنشان کرده بود که تیم های وزارت بهداشت با همکاری سازمان ملل و سازمان‌های غیردولتی، امروز (شنبه)، کمپین واکسیناسیون فلج اطفال را در مرکز این باریکه آغاز کردند.

بنابر گزارش العالم به دنبال اعلام رسمی آغاز واکسیناسیون فلج اطفال در غزه از امروز، آژانس امداد رسانی سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (آنروا)، قبل از ظهر امروز (یکشنبه)، در توئیتی در وب سایت "X" ، از راه اندازی کمپین ایمن سازی گسترده علیه فلج اطفال با هدف قرار دادن حدود 640000 کودک فلسطینی زیر ده سال خبر داده و مجموعه ای از عکس ها را که در جریان اجرای این عملیات در کلینیک ها و مراکز درمانی خود در باریکه غزه گرفته است، منتشر کرد.

واکسیناسیون فلج اطفال صدها هزار کودک فلسطینی در غزه را که با تشدید بحران نسل کشی صهیونیستها بهداشت و سلامت شان در معرض خطر ابتلا به این بیماری قرار گرفته ، شامل می شود.

"ریک بیبر کورن"، نماینده سازمان بهداشت جهانی در اراضی اشغالی فلسطین تاکید کرد "آنها نمی توانند بدون آتش بس بشردوستانه، به این کمپین ادامه دهند و اکنون نیز این طرح در میان شرایط فوق العاده پیچیده و چالش های عظیمی صورت می گیرد".

"بیبرکورن" توضیح داد" وزارت بهداشت فلسطین با همراهی سازمان بهداشت جهانی، صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف)، آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (UNRWA) و شرکای خود به منظور اجرای این طرح واکسیناسیون و ارائه دو دوز واکسن به کودکان فلسطینی همکاری خواهد کرد.

نماینده سازمان جهانی بهداشت در اراضی اشغالی فلسطین با اشاره به اینکه تاکنون یک میلیون و 260 هزار دوز واکسن فلج اطفال وارد غزه شده، افزود:"انتظار می رود به زودی 400 هزار دوز اضافی واکسن فلج اطفال وارد این باریکه شود و در این رابطه، بیش از 2180 کارمند بهداشتی و اجتماعی برای تزریق واکسن به کودکان و آموزش جامعه در مورد اهمیت واکسیناسیون آموزش دیده اند.

او تاکید کرد "برای جلوگیری از شیوع ویروس فلج اطفال در غزه، و همچنین به منظور جلوگیری از گسترش آن در سطح جهانی، نیاز به واکسیناسیون 90 درصد از کودکان هدف در دو دوره این طرح، با فاصله چهار هفته از یکدیگر هست... و اما در اینجا واکسیناسیون فلج اطفال از مرکز غزه آغاز و سپس به جنوب و بعد از آن در شمال این باریکه انجام می پذیرد که به هر یک از این سه منطقه تنها سه روز اختصاص یافته است.

وزارت بهداشت غزه، همراه با آژانس های سازمان ملل متحد، 67 مرکز را برای واکسیناسیون فلج اطفال در بیمارستان های مرکزی، داروخانه ها و مدارس این باریکه شناسایی کرده که در جنوب، شامل 59 مرکز و در شمال 33 مرکز که بقیه مناطق آن جدا شده در نظر گرفته اند.

گفتنی است از 18 ژوئیه گذشته، زمانی که اعلام شد ویروس فلج اطفال نوع 2 در نمونه های فاضلاب در جنوب و مرکز غزه شناسایی شده است، بسیاری از سازمان ها، به ویژه سازمان ملل، شروع به درخواست از "اسرائیل کردند که اجازه ورود واکسن های ضروری و اجرای واکسیناسیون را با حداقل اعلام آتش بس بشردوستانه در غزه محاصره شده، بدهد.

پربیننده ترین خبرها