جزئیات حکم زندان نوه بنیانگذار اخوان‌المسلمین به اتهام تجاوز جنسی

جزئیات حکم زندان نوه بنیانگذار اخوان‌المسلمین به اتهام تجاوز جنسی
چهارشنبه 21 شهريور 1403 - 18:09

دادگاه استیناف سوئیس "طارق رمضان" متفکر اسلامی سوئیسی و نوه بنيانگذار گروه اخوان المسلمین را به اتهام تجاوز به عنف و اجبار به برقراری رابطه جنسی به 3 سال زندان محکوم کرد. او با رد این اتهامات تاکید کرده که قربانی یک "توطئه" شده است.

العالم - مصر

دادگاه استیناف سوئیس درحالی حکم به محکومیت طارق رمضان داد که پیش از آن دادگاه بدوی کیفری وی را از اتهامات وارده تبرئه کرده بود.

کاخ دادگستری سوئیس اعلام کرد که دادگاه استیناف کیفری "حکم دادگاه کیفری صادر شده در 24 مه 2023 را (مبنی بر تبرئه طارق رمضان) باطل کرد و وی را به اتهام تجاوز جنسی و اجبار به برقراری رابطه جنسی محکوم کرد.

کاخ دادگستری سوئیس افزود: دادگاه استیناف کیفری طارق رمضان را به 3 سال حبس محکوم کرد که یک سال آن اجرایی خواهد بود. دادگاه توضیح داد که "این وقایع در شب 28 تا 29 اکتبر 2008 در ژنو رخ داده است، یعنی تاریخی که در آن به شاکی تجاوز شده است".

شاکی به نام "بریژیت" که به اسلام گرویده است، مدعی شد که طارق رمضان - نوه "حسن البنا" بنیانگذار گروه اخوان المسلمین در مصر - او را در غروب 28 اکتبر سال 2008 در اتاق هتلی در ژنو مورد رفتار جنسی وحشیانه همراه با ضرب و شتم و توهین قرار داد و او سپس در سال 2018 علیه طارق رمضان شکایت کرد.

طارق رمضان که از مقبولیت مردمی برخوردار است، این اتهامات را رد و تاکید می‌کند که قربانی یک "توطئه" شده است.

برپایه این گزارش، در ماه مه 2023، پس از اولین محاکمه که بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌ها داشت، طارق رمضان در دادگاه کیفری بدوی تبرئه شده بود و دادگاه حکم داده بود که هیچ مدرکی علیه وی وجود ندارد اما به گفته کاخ دادگستری، قضات دادگاه استیناف کیفری با توجه به اینکه "بسیاری از شهادت‌ها، گزارش‌ها، یادداشت‌های پزشکی و نظرات کارشناسان خصوصی با واقعیت‌های گزارش شده توسط شاکی مطابقت دارد" ارزیابی متفاوتی از واقعیت‌ها داشتند. بنابراین، "عناصر جمع‌آوری شده توسط تحقیقات، دادگاه استیناف را متقاعد کرد که متهم را محکوم کند."

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها