بادبادک‌های آتش‌زای غزه، تل‌آویو را دست‌به‌دامان نماینده سازمان ملل کرد

بادبادک‌های آتش‌زای غزه، تل‌آویو را دست‌به‌دامان نماینده سازمان ملل کرد
سه شنبه 26 تير 1397 - 11:17

یک روزنامه عربی گزارش داد رژیم صهیونیستی که هزینه هنگفتی به دلیل بادبادک‌های آتش‌زای غزه متحمل شده، از فرستاده ویژه سازمان ملل در امور منطقه خواسته تا حماس را تهدید کند.

العالم _ فلسطین اشغالی

روزنامه سعودی «الحیاة» امروز سه‌شنبه نوشت که «نیکلای ملادینف» فرستاده ویژه سازمان ملل در امور منطقه در دیدار با سران حماس، حامل پیام تهدیدآمیز تل‌آویو بوده است.

مضمون این تهدید که نشان‌دهنده عمق خسارتی است که بادبادک‌های آتش‌زا برای رژیم صهیونیستی ایجاد کرده، این است که عدم توقف ارسال این بادبادک‌ها، به جنگ چهارم علیه نوار غزه منجر خواهد شد.

بر اساس گزارش مذکور، ملادینف که دو روز پیش (یکشنبه) با «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس در غزه  دیدار داشته، حامل این پیام تهدیدآمیز بوده است.

ملادینف طی سفر چهارساعته خود به نوار غزه طی دیدار با هنیه و دیگر رهبران حماس درباره آشتی، طرح ویژه‌اش برای نوار غزه و عوامل ایجاد یک درگیری خونین دیگر میان این منطقه و رژیم صهیونیستی صحبت کرد.

روزنامه الحیاة به نقل از منابع آگاه نوشت، فرستاده ویژه سازمان ملل با برگزاری «راهپیمایی بازگشت» مخالف نیست بلکه فلسطینی‌ها را به ادامه آن البته به صورت مسالمت‌آمیز تشویق می‌کند.

ناتوانی رژیم صهیونیستی در مقابله با این ابزار ساده فلسطینی‌ها در غزه، تل‌آویو و سران سیاسی و نظامی آن را واداشته که به طور مکرر، غزه را به جنگ جدید تهدید کنند.

«آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی دیروز (دوشنبه) مجددا نوار غزه را به حملات شدیدتر در واکنش به بادبادک‌های آتش‌زا، تهدید کرد.

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم نیز اعلام کرد ادامه این وضعیت را هرگز قبول نخواهد کرد و دستورات لازم در این باره را به ارتش داده است.

استفاده از بادبادک ها و بالون‌های آتش‌زا طی راهپیمایی‌های بازگشت در مرز شرقی نوار غزه از مارس گذشته مرسوم شد و تا کنون به صدها هکتار از اراضی شهرک‌های اسرائیلی مجاور غزه آسیب زده است.

راهپیمایی‌ بازگشت از 30 مارس 2018 (10 فروردین 1397) در راستای تأکید بر حق بازگشت، اعتراض به محاصره غزه و نیز انتقال سفارت آمریکا به قدس، در مرز غزه با فلسطین اشغالی آغاز شد و همچنان ادامه دارد.

وزارت جنگ رژیم صهیونیستی تخمین زده است که طی دو ماه اخیر، تاکنون حدود ۱۲۰۰ بادبادک و بالن آتش‌زا از نوار غزه به پرواز درآمده است که حدود ۵۰۰ عدد آن را ارتش صهیونیستی، ساقط کرده است. 

همچنین وزارت جنگ این رژیم می‌گوید که حداقل ۷۰۰ عدد این بادبادک‌ها با فرود در مزارع صهیونیست‌ها، حداقل به طور مجموع بیش از بیست کیلومتر مربع را به آتش‌ کشیده است.

مقامات رژیم صهیونیستی تخمین زده‌اند که آتش‌سوزیِ اراضی و مزارع شهرک‌نشینان مجاور نوار غزه ناشی از بادبادک‌های آتش‌زا، بیش از سه میلیون دلار به آنها خسارت وارد کرده است.

پربیننده ترین خبرها