سفیر آمریکا: در مورد سهم اسرائیل از مصر سخنی نگفته ام

سفیر آمریکا: در مورد سهم اسرائیل از مصر سخنی نگفته ام
دوشنبه 2 بهمن 1391 - 22:32

سفارت آمریکا در قاهره، اظهارات سفیر این کشور درخصوص "حق اسرائیل در اراضی مصر" را تکذیب کرد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، سفارت آمریکا در قاهره امروز (دوشنبه) با صدوربیانیه ای اعلام کرد: اظهاراتی که در برخی از پایگاه های خبری و اینترنتی و به نقل از روزنامه معاریو، به آنا پاترسون سفیر ایالات متحده در قاهره نسبت داده شده، به کلی بی اساس و کذب است.
در این بیانیه آمده است: سفیر آمریکا، هیچ مصاحبه ای با روزنامه معاریو انجام نداده و سخنانی را که به وی منسوب شده، به زبان نیاورده است.
در ادامۀ این بیانیه از روزنامه نگاران و اصحاب رسانه خواسته شده که «پیش از انتشار هر مطلبی در خصوص سیاستهای ایالات متحده و مواضع سفارت آمریکا در قاهره، با دفتر رسانه ای سفارت که در همه روزهای هفته و به طور شبانه روزی فعال است، تماس بگیرند.
گفتنی است، برخی سایت های خبری مصری در روزهای اخیر خبری منتشر کرده و مدعی شده بودند که آنا پاترسون سفیر آمریکا در مصر، در مصاحبه با روزنامۀ صهیونیستی "معاریو" گفته است: «اسرائیل در اراضی مصر نیز حق و سهمی دارد».
با وجودی که این خبر در روزنامه های معتبر مصر چاپ نشده است، تکذیب قاطعانۀ آن توسط سفارت آمریکا در قاهره، از نگرانی شدید دیپلمات های آمریکایی در مورد واکنش خشم آلود مصری ها و حملات احتمالی به سفارت امریکا در قاهره حکایت دارد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها