یک کشته و ده‌ها مجروح مقابل کاخ ریاست جمهوری مصر

شنبه 14 بهمن 1391 - 07:24

درگیری نیروهای امنیتی و معترضان مقابل کاخ ریاست جمهوری مصر در قاهره یک کشته و ده ها مجروح برجا گذاشت.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، درجریان درگیری‌ نیروهای امنیتی مصری با معترضان دیروز (جمعه) مقابل کاخ "الاتحادیه" یک نفر کشته شد، و 53 تن دیگر مجروح شدند.
"احمد الانصاری" نایب رئیس اداره امدادرسانی گفت، "محمد حسین القرنی" (23 ساله) مقابل کاخ الاتحادیه هدف گلوله قرار گرفت و بر اثر شدت جراحات کشته شد. وی همچنین از مجروح شدن 53 تن در این درگیری‌ها خبر داد.
وزارت بهداشت مصر پیش از این شمار مجروحان را 18 نفر اعلام کرده بود.
شماری از شهروندان مصری دیروز در پاسخ به دعوت جریانها و گروه‌های سیاسی مخالف "محمد مرسی"، تظاهرات کرده و خواستار تغییر قانون اساسی و انحلال دولت و مجلس شدند.
معترضان دیروز هنگام درگیری با نیروهای امنیتی، به سوی آنها بمب بنزینی و سنگ پرتاب کردند؛ و نیروهای امنیتی نیز در مقابل با تیراندازی هوایی و استفاده از ماشین‌های آب‌پاش سعی کردند معترضان را متفرق کنند.
شاهدان همچنین از درگیری نیروهای امنیتی و تظاهرکنندگان در خیابان مجاور میدان التحریر در قاهره، نزدیک سفارتخانه‌های آمریکا و انگلیس خبر دادند. در جریان این درگیری‌ها 2 نفر با گلوله مجروح شدند.
با وجود امضای سند الازهر از سوی جریانها و احزاب سیاسی برای خودداری از توسل به خشونت پس از کشته شدن 56 نفر طی هفته گذشته، دیروز نیز قاهره صحنه درگیری معترضان و نیروهای امنیتی بود.
درپی درگیری‌های خشونت آمیز مقابل کاخ الاتحادیه، ریاست جمهوری مصر در بیانیه‌‌ای اعلام کرده است که برای حمایت از زیرساختها و تأسیسات دولت، با قاطعیت قانون را اجرا خواهد کرد.
ریاست جمهوری مصر در این بیانیه گروه‌های سیاسی را که ممکن است در تحریک مردم نقش داشته باشند، مسئول کامل نتایج این درگیری‌ها دانسته و از همه گروه‌های ملی خواسته است فورا اینگونه اقدامات را محکوم کرده، و از هواداران خود بخواهند کاخ الاتحادیه را ترک کنند.
در مقابل جبهه نجات ملی مصر (از احزاب مخالف) اعلام کرد که هیچ ارتباطی با اغتشاشات و خشونتها مقابل کاخ ریاست جمهوری ندارد.
این جبهه در بیانیه ای از دستگاه های امنیتی خواسته است مسئولان واقعی این درگیری های خشونت آمیز را شناسایی کنند.
جبهه نجات ملی با محکوم کردن اقدامات خشونت آمیز و حمله به اموال عمومی و خصوصی، بر پایبندی خود به برگزاری تظاهرات مسالمت آمیز تأکید کرد.
این جبهه محمد مرسی و گروه اخوان المسلمین را به دلیل نادیده گرفتن مطالبات شهروندان، مسئول بحران این کشور دانست.

پربیننده ترین خبرها