لاوروف: آمريكا برخورد دوگانه درقبال سوريه دارد

لاوروف: آمريكا برخورد دوگانه درقبال سوريه دارد
جمعه 4 اسفند 1391 - 17:11

سرگئي لاوروف وزير امور خارجه روسيه گفت: همه اعضاي شوراي امنيت آماده بودند تا پيشنهاد روسيه براي محكوم كردن طراحان و مجريان انفجارهاي اخير در سوريه را محكوم كنند اما به علت عدم آمادگي طرف آمريكايي شكست خورد و پيشنهاد دادند كه دوطرف درگيري را مسئول آنچه روي داده است، دانسته شود.


به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از روسیا الیوم، لاوروف تصريح كرد: آمريكا معيارهاي دوگانه را اجرا مي‌كند و از اصل اصولي محكوم كردن تروريسم با اشكال مختلف آن دور مي‌شود درحالي كه اين اصل وحدت جامعه بين‌المللي در مبارزه با تروريسم را تضمين مي‌كند.
وي در پايان مذاكراتش با يانگ جيچي همتاي چيني خود تصريح كرد: وقتي عمليات تروريستي بنغازي در سال گذشته روي داد كه در آن ديپلمات‌هاي آمريكايي كشته شدند، روسيه در محكوم كردن آن ترديد به خود راه نداد و اين موضوع را با هيچ چيز ديگري – از جمله حوادثي كه ليبي را به وضعيت كنوني آن كشاند- مرتبط نكرد.
لاوروف افزود: اين وضعيت نااميد كننده است زيرا همه اعضاي شوراي امنيت بدون استثناء تا همين اواخر از محكوميت هرگونه حمله‌اي با هر انگيزه‌اي جانبداري مي‌كردند.
وزير امور خارجه روسيه همچنين تاكيد كرد كه موضع مسكو و پكن درقبال موضوع خاورميانه و شمال آفريقا از جمله بحران سوريه و وضعيت افغانستان و برنامه هسته‌اي ايران و ساير مسائل بحران متحد و يكپارچه است.
وي افزود: ما در همه موارد براساس مباني زير يعني "ضرورت پايبندي به قوانين بين‌المللي، احترام به مفاد منشور سازمان ملل، عدم اجازه دخالت خارجي در درگيري‌هاي داخلي چه برسد به استفاده از قدرت نظامي در آنها و همچنين تكيه به شيوه‌هاي سياسي و ديپلماتيك براي حل و فصل بحران‌ها" حركت مي‌كنيم.
وزير امور خارجه چين نيز گفت كه كشورش انفجارهاي دمشق را بدون هرگونه قيد و شرطي محكوم مي‌كند و روش غيرجانبدارانه در قبال بحران سوريه را تاييد خواهد كرد. وي از همه طرف‌هاي ذيربط خواست تا به بيانه ژنو بازگردند و به آن توجه كنند.
گفتنی است انفجارهای روز گذشته دمشق باعث کشته شدن 56 تن و زخمی شدن بیش از 230 نفر شد، اما آمریکا و کشورهای اروپایی با وجود اطلاع از انجام این انفجار خونین توسط جریان‌های نزدیک القاعده از محکوم کردن آن خودداری کردند که خود نشان دهنده سیاست دوگانه این کشورها در قبال تروریسم است.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها