دروغی بنان ارتش آزاد و فرمانده آن:

القاعده، سلیم ادریس را از لاذقیه اخراج کرد

القاعده، سلیم ادریس را از لاذقیه اخراج کرد
جمعه 8 شهريور 1392 - 16:49

العالم - منابع وابسته به مخالفان سوری می گویند: تروریست های گردان "نوادگان عایشه" مانع بازدید "سلیم ادریس" فرمانده "ارتش آزاد سوریه" از مناطق تحت فعالیت خود شدند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، پس از دو سال و نیم حملات گروه های مختلف مسلح به سوریه هنوز هم اختلافات بین گردان های مختلف ادامه دارد. در آخرین رویداد که نشانه اختلافات شدید تروریست های اسلامگرای افراطی با گروه موسوم به ارتش آزاد سوریه است، گردان های موسوم به نوادگان عایشه از ورود سلیم ادریس فرمانده ارتش آزاد به مناطق تحت کنترل خود جلوگیری کردند.

ریشه اختلافات این است که گردان های عایشه در نبرد با ارتش سوریه در لاذقیه از ارتش آزاد درخواست مهمات و پشتیبانی کرد. آنها می گویند، سلیم ادریس به عمد به درخواست آنها بی توجهی کرد و به دلیل نبودن مهمات آنها و دیگر گردان های اسلامگرا مجبور به عقب نشینی شدند.

به گزارش خبرگزاری آسیا ادریس که قصد داشت ار روستاهای اشغال شده در مناطق ساحلی بازدید کند، با ممانعت گروه های مسلح مجبور به بازگشت به ترکیه شد. این روستاها پس از دو هفته نبرد سخت و با شکست کامل تروریست های القاعده، بار دیگر به کنترل دولت و ارتش سوریه در آمد.

منابع وابسته به مخالفان می گویند ادریس می خواست وانمود کند که فرمانده نبرد است اما گروه های وابسته به القاعده وی را به منطقه خود راه ندادند و او مجبور شد تنها چند عکس یادگاری در نزدیکی مرزهای ترکیه گرفته و به سرعت به مقر خود در استان اسکندرون باز گردد.

گفته می شود سلیم ادریس پیش از این گردان های وابسته به تروریست های اسلامگرای سوری موسوم به " دولت اسلامی عراق و شام" را مزدور نظام دمشق و ساخته و پرداخته سازمان اطلاعات سوریه دانسته بود.

در نبردی که گردان های اسلامگرا مدعی کمک نرساندن ارتش آزاد هستند، ارتش سوریه توانست روستاهای بلوطه، عرامو، استربه، الحداده، نباته و بیت شکوحی را از افراد مسلح پس بگیرد.

ستاد مشترک ارتش آزاد با ارسال نامه ای به ائتلاف مخالفان سوری، ادعاهای گردان های اسلامگرا را رد کرد و نوشت: ارتش آزاد به تعهدات خود در زمینه مسلح سازی گردان های حاضر در عرصه نبرد عمل می کند.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها