همسویی ترکیه با تروریست ها و غرب علیه سوریه

همسویی ترکیه با تروریست ها و غرب علیه سوریه
دوشنبه 11 شهريور 1392 - 17:37

العالم - وزیر امورخارجه ترکیه، برای پیوستن به هر ائتلاف بین المللی برای جنگ ضد سوریه، حتی بدون موافقت سازمان ملل اعلام آمادگی کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه ترک زبان ملیت، روز دوشنبه به نقل از "احمد داود اوغلو" نوشت: ترکیه آمادگی دارد به ائتلاف جهانی که به منظور واکنش به حمله شیمیایی (که ادعا می شود دولت دمشق علیه ساکنان غوطه انجام داده است) بپیوندد و هرگز در قبال آنچه که از آن به  عنوان جنایت های دولت بشار اسد یاد کرد بی تفاوت نخواهد ماند.

ترکیه، در حالی به تهدیدکنندگان غربی و عربی برای حمله به سوریه پیوست، که بشار اسد رئیس جمهوری سوریه هشدار داده است هرگونه دخالت نظامی امریکا و کشورهای غربی در سوریه، محکوم به شکست خواهد بود، همچنان که سایر جنگ افروزی های امریکا، از زمان جنگ ویتنام تا به امروز در عراق و افغانستان با شکست روبرو شده است.

از سوی دیگر "سرگئی لاوروف" وزیر امورخارجه روسیه، درباره هرگونه دخالت نظامی بیگانگان برضد سوریه، به ویژه اگر خارج از چارچوب تصمیمات شورای امنیت باشد؛ هشدار داد.

جمهوری اسلامی ایران نیز ضمن هشدار درباره پیامدهای حمله نظامی به سوریه، بعید ندانست که آتش جنگ، به سراسر خاورمیانه و شمال افریقا سرایت کند.

این در حالی است که به نظر می رسد مسوولان ترک، به روی پیامدهای اجتناب ناپذیر جنگ افروزی در سوریه چشم بسته اند.

پربیننده ترین خبرها