خبرنگار العالم گزارش می دهد:

آرزوی آوارگان سوری در عید قربان چه بود؟

آرزوی آوارگان سوری در عید قربان چه بود؟
پنج‌شنبه 25 مهر 1392 - 14:16

آوارگان سوری مستقر در اردوگاهی در منطقه کردستان عراق، اگرچه به خاطر اسکان خود از مقامات کردستان سپاسگزارند، اما در عید قربان آرزو داشتند شرایطی فراهم شود که بتوانند همانند سال های گذشته در کشورشان با آرامش مراسم عید را برگزار کنند.

به گزارش خبرنگار شبکه العالم از اربیل کردستان عراق، در آستانه فرارسیدن فصل سرما آوارگان سوری در اردوگاه های منطقه کردستان عراق با مشکلات متعددی مواجه هستند و با وجود خدمات ارائه شده از سوی نهادهای کرد آنها همچنان به بازگشت هرچه سریعتر به کشور و خانه و کاشانه شان می اندیشند.

آوارگان سوری امسال در حالی عید قربان را جشن گرفتند که به علت شرایط دشوار کشورشان، زندگی در غربت را تجربه می کنند و مجبور شده اند سرزمین و زندگی آرامشان را رها کنند و به جای آن در خیمه هایی زندگی کنند که قادر به حفظ آنها از گرمای تابستان و سرمای زمستان نیست.

یک آواره سوری ساکن این اردوگاه به خبرنگار العام گفت: من کارگاه خیاطی داشتم، اما حالا به چنین سرنوشتی دچار شده ام. از سازمان های بین المللی می خواهم تا در شرایط دشوار کنونی به کمک شهروندان سوری بشتابند.

این شهروند سوری با اشاره به حضور گروه های مسلح تروریست های خارجی در سوریه گفت: سوریه به همه شهروندان آن تعلق دارد. گروه های مسلح خارجی و تروریست های بیگانه، به چه حقی وارد کشور ما شده اند؟

یک کودک سوری آواره خیمه های نامناسب اردوگاه را به خبرنگار العالم نشان داد و گفت: این خیمه ها ما را از گرما و سرما حفظ نمی کند.

کودک دیگری با خواندن اشعاری برای گروه خبری العالم، از خداوند خواست تا او و سایر آوارگان را برای مقابله با مشکلات در اردوگاه یاری کند.

گروه خبری العالم، یک روز کامل را اردوگاه آوارگان سوری در منطقه "بحرکه" در نزدیکی اربیل مرکز کردستان عراق سپری کرد؛ روزی که گویی هر ساعت از آن معادل یک سال بود. با فرا رسیدن شب در اردوگاه، جنب و جوش روز جای خود را به آرامش و سکون داد.

یک آواره سوری با تشکر از مسئولان منطقه کردستان عراق به خاطر پذیرایی و خدمات رسانی به آنها، آرزو کرد که در ایام عید سعید قربان، در کشورش سلامتی و امنیت حکمفرما شود.

آواره دیگری در این باره گفت: از طریق شبکه شما به هموطنانم در داخل کشور به ویژه همشهری هایم در شهر قامشلی، عید را تبریک می گویم و به آنها می گویم که اگرچه ما در کردستان عراق و در میان همزبانانمان احساس غربت نمی کنیم، اما آرزو داشتیم عید را در کشورمان جشن بگیریم.

16-22:58

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها