اوباما: هنوز همه گزینه ها روی میز است

اوباما: هنوز همه گزینه ها روی میز است
يکشنبه 17 آذر 1392 - 14:17

رئیس جمهور آمریکا گفت، با وجود دستیابی به توافقنامه اصولی با ایران اما همه گزینه ها برای برخورد با موضوع هسته ای این کشور همچنان روی میز است.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم "باراک اوباما" در حاشیه سمینار "سابان" اظهار داشت که این توافقنامه مانع از رویارویی با تهدید ایران برای آمریکا و (رژیم) اسرائیل نمی شود.
وی با مطرح کردن دوباره این ادعا که "ایران به دنبال سلاح هسته ای است" گفت: "جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای نه تنها به نفع امنیت اسرائیل یا خاورمیانه بلکه به نفع امنیت ملی آمریکا است."
سایت شبکه "سی ان ان" آمریکا به نقل از اوباما نوشت: "این بدان معنا نیست که به روحانی یا هر شخص دیگری در ایران اعتماد کنیم. این نظام به قدرت رسید و موضع خصمانه درقبال آمریکا واسرائیل دارد، اما همواره گفته ام که با وجود اینکه هرگونه گزینه ای را از روی میز بر نمی دارم، اما باید فرصت حل دیپلماتیک پرونده را آزمود."

اوباما با اشاره به خواست بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای توقف همه فعالیتهای غنی‌سازی در ایران، گفت که گزینه برچیده‌شدن کامل برنامه هسته‌ای ایران، با دنیای واقعی فاصله دارد.

اوباما تاکید کرد که درباره نحوه تعامل با برنامه هسته‌ای ایران، با نتانیاهو اختلاف‌نظر دارد. وی در توضیح یکی از نقاط اختلاف دیدگاه خود با نتانیاهو گفت: "این تصور که ایران با وجود همه آن‌چه درباره تاریخش می‌دانیم، صرفا با تحریم‌های بیشتر و تهدید نظامی نگران‌تر ‌شود و نهایتا بگوید تسلیم شدیم، به نظرم با درکی که ما از مردم ایران و حکومت ایران داریم مطابقت ندارد."

اوباما با تمجید از نتایج مثبت اولیه توافقنامه با ایران، ادعا کرد: "برای اولین بار از بیش از یک دهه، توانستیم پیشرفت برنامه هسته ای ایران را متوقف کنیم و به تاکید بر توقف افزایش دستگاههای سانتریفوژ در دو سایت فوردو و نطنز اکتفا نکره بلکه طرف ایرانی را ملزم کردیم که از طرح های غنی سازی 20 درصد صرف نظرکند."
وی در ادامه ادعاهای خود گفت: "تفاهم با ایران برمبنای اعتماد نیست بلکه بر مبنای ارایه دلایل و شواهد درخصوص پایبندی به توافقنامه ها است. این امر این حقیقت را از بین نمی برد که ایران در بسیاری از اقدامات زیانبار علیه آمریکا و اسرائیل در خاورمیانه جهان دخیل است."
اوباما افزود: آمریکا به مقابله با این اقدامات ادامه خواهد داد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها